Prefaby i ruch kamery – Unity Hub, etap IV
Ten e‑materiał należy do serii Projektowanie gier komputerowych w Unity Hub.
Ten e‑materiał jest czwartą częścią serii poświęconej programowi Unity Hub. Analizujemy w niej, jak stworzyć dwuwymiarową grę platformową. W projekcie przyjmujemy formułę, w której grający prowadzi postać przez platformy, omijając przeszkody i zbierając punkty. Jego celem jest dotarcie do końca poziomu z jak największą liczbą punktów i przejście do kolejnej planszy.
Pozostałe materiały z serii:
Wprowadzenie oraz obiekty i kolizje między nimi – Unity Hub, etap IWprowadzenie oraz obiekty i kolizje między nimi – Unity Hub, etap I,
Implementacja skoku postaci – Unity Hub, etap IIImplementacja skoku postaci – Unity Hub, etap II,
Animacje i przejścia między nimi – Unity Hub, etap IIIAnimacje i przejścia między nimi – Unity Hub, etap III,
Przerywanie rozgrywki, odradzanie postaci i awans do kolejnego poziomu – Unity Hub, etap VPrzerywanie rozgrywki, odradzanie postaci i awans do kolejnego poziomu – Unity Hub, etap V,
Przeciwnik – Unity Hub, etap VIPrzeciwnik – Unity Hub, etap VI,
Zdobywanie punktów – Unity Hub, etap VIIZdobywanie punktów – Unity Hub, etap VII,
Ulepszenie projektu i eksport gry – Unity Hub, etap VIIIUlepszenie projektu i eksport gry – Unity Hub, etap VIII.
W poprzednich częściach serii dowiedzieliśmy się, jak stworzyć obiekty i nadać im tekstury. Zaimplementowaliśmy sposób poruszania się gracza, dodaliśmy również animacje spoczynku, chodzenia, skoku i upadku.
Stworzysz w programie Unity Hub poziom gry.
Wyjaśnisz, czym jest prefab i zastosujesz go w swojej grze.
Zaimplementujesz ruch kamery, aby podążała za postacią.
Dodasz do poziomu swojej gry tło.