R1e8lP1MwNB4S
Zdjęcie przedstawia wiele drewnianych i metalowych elementów gier planszowych na niebieskiej tkaninie. Są to kostki sześcienne z różnych odcieni drewna, drewniane figury przestrzenne, labirynty drewniane i tablice z ruchomymi, drewnianym puzzlami.

Prefaby i ruch kamery – Unity Hub, etap IV

Źródło: Jonathan Kemper, domena publiczna.

Ten e‑materiał należy do serii Projektowanie gier komputerowych w Unity Hub.

Ten e‑materiał jest czwartą częścią serii poświęconej programowi Unity Hub. Analizujemy w niej, jak stworzyć dwuwymiarową grę platformową. W projekcie przyjmujemy formułę, w której grający prowadzi postać przez platformy, omijając przeszkody i zbierając punkty. Jego celem jest dotarcie do końca poziomu z jak największą liczbą punktów i przejście do kolejnej planszy.

Pozostałe materiały z serii:

Już wiesz

W poprzednich częściach serii dowiedzieliśmy się, jak stworzyć obiekty i nadać im tekstury. Zaimplementowaliśmy sposób poruszania się gracza, dodaliśmy również animacje spoczynku, chodzenia, skoku i upadku.

Twoje cele
  • Stworzysz w programie Unity Hub poziom gry.

  • Wyjaśnisz, czym jest prefab i zastosujesz go w swojej grze.

  • Zaimplementujesz ruch kamery, aby podążała za postacią.

  • Dodasz do poziomu swojej gry tło.