RJUVMvH1bkH0S
Zdjęcie przedstawia sześcioro kilkuletnich uczniów. Dominują dziewczynki. Dzieci mają ciemną karnację, proste czarne włosy. Znajdują się w klasie. Trzy dziewczynki mają na sobie identyczne mundurki - sukienki. Po lewej stronie fotografii za dziećmi stoi nauczycielka.

Przyczyny i skutki zróżnicowania poziomu zaspokojenia potrzeb edukacyjnych w wybranych regionach świata

Źródło: dostępny w internecie: pexels.com, domena publiczna.

Z uwagi na niedostateczny poziom edukacji najbiedniejsze kraje na świecie nie są w stanie rozwijać się gospodarczo. Mają problemy z postępującą nędzą. W efekcie większość mieszkańców tych krajów cechuje się niskim poziomem zaspokojenia potrzeb edukacyjnych – w rezultacie czego krąg ten się zamyka. Poziom edukacji i rozwój gospodarczy są zatem ze sobą silnie powiązane. 

Twoje cele
  • Scharakteryzujesz przestrzenne zróżnicowanie na świecie poziomu zaspokojenia potrzeb edukacyjnych na podstawie wybranych wskaźników.

  • Wyjaśnisz przyczyny nierównomiernego poziomu zaspokojenia potrzeb edukacyjnych na świecie.

  • Wymienisz główne konsekwencje zróżnicowania poziomu zaspokojenia potrzeb edukacyjnych na świecie.

  • Zaproponujesz przykłady działań, których celem jest zmniejszenie dysproporcji między poziomem edukacji na świecie.