Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
RJUVMvH1bkH0S
Zdjęcie przedstawia sześcioro kilkuletnich uczniów. Dominują dziewczynki. Dzieci mają ciemną karnację, proste czarne włosy. Znajdują się w klasie. Trzy dziewczynki mają na sobie identyczne mundurki - sukienki. Po lewej stronie fotografii za dziećmi stoi nauczycielka.

Przyczyny i skutki zróżnicowania poziomu zaspokojenia potrzeb edukacyjnych w wybranych regionach świata

Źródło: dostępny w internecie: pexels.com, domena publiczna.

Z uwagi na niedostateczny poziom edukacji najbiedniejsze kraje na świecie nie są w stanie rozwijać się gospodarczo. Mają problemy z postępującą nędzą. W efekcie większość mieszkańców tych krajów cechuje się niskim poziomem zaspokojenia potrzeb edukacyjnych – w rezultacie czego krąg ten się zamyka. Poziom edukacji i rozwój gospodarczy są zatem ze sobą silnie powiązane. 

Twoje cele
  • Scharakteryzujesz przestrzenne zróżnicowanie na świecie poziomu zaspokojenia potrzeb edukacyjnych na podstawie wybranych wskaźników.

  • Wyjaśnisz przyczyny nierównomiernego poziomu zaspokojenia potrzeb edukacyjnych na świecie.

  • Wymienisz główne konsekwencje zróżnicowania poziomu zaspokojenia potrzeb edukacyjnych na świecie.

  • Zaproponujesz przykłady działań, których celem jest zmniejszenie dysproporcji między poziomem edukacji na świecie.