Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
R1VkhPg96xNTB
Ilustracja przedstawia graficzne wyobrażenie neuronu z licznymi rozgałęzieniami - dendrytami oraz aksonem.

Jak efektywnie się uczyć?

Proces uczenia się polega na pobudzaniu neuronów do tworzenia między sobą nowych połączeń. Neurony to komórki układu nerwowego. Im więcej emocji lub zainteresowania wykazujemy ucząc się, tym większa aktywność układu nerwowego.
Źródło: Englishsquare Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Termin uczenie się obejmuje zarówno świadome przyswajanie nowych informacji o świecie oraz konkretnych umiejętności lub czynności, jak i nieświadomą naukę nawykowych reakcji (takich jak np. odruchowe okrywanie się, gdy jest zimno). U każdego proces nauki ma inne tempo i efektywność. Jest on odmienny m.in. ze względu na preferowany sposób przyswajania informacji i nabywania umiejętności, dlatego ważne jest poznanie różnych technik uczenia, aby wybrać tę właściwą dla nas.

Twoje cele
  • Zrozumiesz, jak przebiega proces uczenia się.

  • Poznasz techniki efektywnej nauki.

  • Dowiesz się, czym są mnemotechniki oraz mapy myśli.

  • Przeanalizujesz przykłady wykorzystania poszczególnych mnemotechnik oraz map myśli.