W epoce dwudziestolecia międzywojennego dochodzi do zasadniczych przemian w poezji polskiej. Formujące się po I wojnie światowej grupy poetyckie, np. skamandryci, futuryści, Awangarda Krakowska, proponują nowe środki wyrazu artystycznego. Szczególnie bliska twórczości Marii Pawlikowskiej‑Jasnorzewskiej była poezja tworzona przez skamandrytów – grupę, do której należeli m.in. Jan Lechoń, Julian Tuwim, Kazimierz Wierzyński. Twórcy ci wnieśli do poetyckiego słowa to, co dotychczas było uznawane za banalne i niepoetyckie, np.: codzienność, potoczność, kolokwializmy, brutalizmy. Pawlikowska‑Jasnorzewska dodała od siebie kobiecość, emancypację, erotyzm. Bez pruderiipruderii podejmowała w swoich wierszach nowoczesne tematy. Pozostawała w kręgu oddziaływania skamandrytów, jednak cechuje ją indywidualny, rozpoznawalny styl.
Wyjaśnisz, co łączy wiersze Marii Pawlikowskiej‑Jasnorzewskiej z twórczością skamandrytów.
Wskażesz charakterystyczne cechy poezji kobiecej w wierszach ze zbioru Dancing Marii Pawlikowskiej‑Jasnorzewskiej.
Na podstawie melodii i opisów rozpoznasz tańce modne w dwudziestoleciu międzywojennym.