Do 10 „najlepiej wykształconych” państw na świecie (tj. odznaczających się najwyższym odsetkiem ludności z wyższym wykształceniem) należą: Kanada, Izrael, Japonia, Stany Zjednoczone, Nowa Zelandia, Korea Południowa, Wielka Brytania, Finlandia, Australia i Irlandia. Jeżeli jednak oprócz stopnia wykształcenia społeczeństwa weźmiemy pod uwagę również odsetek PKB przeznaczony na edukację oraz stopień bezrobocia wśród osób, które zdobyły wykształcenie, to lista będzie przedstawiała się następująco: Singapur, Finlandia, Holandia, Szwajcaria, Belgia, Dania, Norwegia, Stany Zjednoczone, Australia i Nowa Zelandia. Jaki jest więc wpływ poziomu rozwoju społeczno‑gospodarczego na strukturę wykształcenia ludności na świecie? O czym mówią nam powtarzające się na tych listach kraje? Czy można zaryzykować stwierdzenie, że poziom wykształcenia ludności jest bezpośrednio związany z poziomem rozwoju społeczno‑gospodarczego i warunkami życia? Tego dowiesz się z e‑materiału.
Wymienisz wskaźniki ilustrujące wykształcenie ludności na świecie.
Przeanalizujesz zróżnicowanie struktury wykształcenia ludności na świecie.
Przedstawisz i opiszesz związek zróżnicowania struktury wykształcenia ludności z poziomem rozwoju społeczno‑gospodarczego.