RSNDI1vP79b2m
Zdjęcie przedstawia starszą kobietę i nastoletniego chłopca - siedzą na trawie. Przed chłopcem na trawie leży otwarty laptop. Pokazuje coś na nim starszej kobiecie. Oboje się uśmiechają. Obok kobiety stoi pleciony koszyk. Kobieta o ciemnej karnacji skośnych oczach, ma siwe, krótkie włosy. Ubrana jest w koszulkę na szerokich ramiączkach i spódnicę. Chłopiec również ma brązową skórę, skośne oczy. Ubrany jest w niebieską koszulę z kołnierzykiem. Ma krótkie zielone spodenki. W tle stoi drewniana chata.

Wpływ poziomu rozwoju społeczno‑gospodarczego na strukturę wykształcenia ludności na świecie

Źródło: dostępny w internecie: https://pixabay.com/, domena publiczna.

Do 10 „najlepiej wykształconych” państw na świecie (tj. odznaczających się najwyższym odsetkiem ludności z wyższym wykształceniem) należą: Kanada, Izrael, Japonia, Stany Zjednoczone, Nowa Zelandia, Korea Południowa, Wielka Brytania, Finlandia, Australia i Irlandia. Jeżeli jednak oprócz stopnia wykształcenia społeczeństwa weźmiemy pod uwagę również odsetek PKB przeznaczony na edukację oraz stopień bezrobocia wśród osób, które zdobyły wykształcenie, to lista będzie przedstawiała się następująco: Singapur, Finlandia, Holandia, Szwajcaria, Belgia, Dania, Norwegia, Stany Zjednoczone, Australia i Nowa Zelandia. Jaki jest więc wpływ poziomu rozwoju społeczno‑gospodarczego na strukturę wykształcenia ludności na świecie? O czym mówią nam powtarzające się na tych listach kraje? Czy można zaryzykować stwierdzenie, że poziom wykształcenia ludności jest bezpośrednio związany z poziomem rozwoju społeczno‑gospodarczego i warunkami życia? Tego dowiesz się z e‑materiału.

Twoje cele
  • Wymienisz wskaźniki ilustrujące wykształcenie ludności na świecie.

  • Przeanalizujesz zróżnicowanie struktury wykształcenia ludności na świecie.

  • Przedstawisz i opiszesz związek zróżnicowania struktury wykształcenia ludności z poziomem rozwoju społeczno‑gospodarczego.