R19tV7GKAyV3o
Zdjęcie przedstawia drewniane i metalowe elementy gier logicznych na niebieskiej tkaninie. Widać na niej drewniane, połączone ze sobą klocki w różnych odcieniach brązu, okrągłą grę – labirynt z wydrążonymi korytarzami, przez które prowadzi się metalową kulkę, grę z ponumerowanymi sześcianami oraz pozostałe gry skonstruowane z metalowych i drewnianych elementów.

Wprowadzenie oraz obiekty i kolizje między nimi – Unity Hub, etap I

Źródło: Jonathan Kemper, domena publiczna.

Ten e‑materiał należy do serii Projektowanie gier komputerowych w Unity Hub.

Program Unity Hub to silnik służący do projektowania dwu- i trójwymiarowych gier oraz innych materiałów interaktywnych, takich jak animacje czy wizualizacje. Za jego pomocą można stworzyć aplikacje działające na urządzeniach mobilnych, konsolach, komputerach osobistych czy w przeglądarkach internetowych.

Ten e‑materiał rozpoczyna serię, w której pokażemy, jak wykorzystując program Unity Hub, stworzyć dwuwymiarową grę platformową. Przyjmiemy formułę, w której grający będzie prowadził postać przez platformy, omijając przeszkody i zbierając punkty. Jego celem jest dotarcie do końca poziomu z jak największą liczbą punktów i przejście do kolejnej planszy.

Prace nad grą obejmować będą tworzenie: bohatera gry i innych obiektów, takich jak platformy, po których będzie się poruszał, przeszkody, przeciwnicy i wisienki, które gracz będzie zbierał w ramach zdobywania punktów. Każdemu z tych obiektów dodamy tekstury, a niektórym animacje.

Konieczne będzie również zaimplementowanie ruchu postaci – zarówno chodzenia, skoku, jak i upadku oraz reakcji na zetknięcie z przeszkodą. Aby utrudnić, a tym samym uatrakcyjnić grę, dodamy do niej przeszkody i przeciwników. W grze uwzględnimy również punktowane elementy, które gracz będzie zbierał, a także licznik punktów. W ostatnim e‑materiale poprawimy ewentualne błędy i wyeksportujemy grę, aby móc ją przekazać graczom.

Pozostałe e‑materiały z serii:

Twoje cele
  • Przeanalizujesz, w jaki sposób tworzy się postaci i obiekty w programie Unity Hub.

  • Dodasz tekstury obiektom stworzonym w programie Unity Hub.

  • Zaimplementujesz kolizje bohatera gry z obiektami na planszy.

  • Zaprojektujesz sposób sterowania ruchem gracza.