Wprowadzenie oraz obiekty i kolizje między nimi – Unity Hub, etap I
Ten e‑materiał należy do serii Projektowanie gier komputerowych w Unity Hub.
Program Unity Hub to silnik służący do projektowania dwu- i trójwymiarowych gier oraz innych materiałów interaktywnych, takich jak animacje czy wizualizacje. Za jego pomocą można stworzyć aplikacje działające na urządzeniach mobilnych, konsolach, komputerach osobistych czy w przeglądarkach internetowych.
Ten e‑materiał rozpoczyna serię, w której pokażemy, jak wykorzystując program Unity Hub, stworzyć dwuwymiarową grę platformową. Przyjmiemy formułę, w której grający będzie prowadził postać przez platformy, omijając przeszkody i zbierając punkty. Jego celem jest dotarcie do końca poziomu z jak największą liczbą punktów i przejście do kolejnej planszy.
Prace nad grą obejmować będą tworzenie: bohatera gry i innych obiektów, takich jak platformy, po których będzie się poruszał, przeszkody, przeciwnicy i wisienki, które gracz będzie zbierał w ramach zdobywania punktów. Każdemu z tych obiektów dodamy tekstury, a niektórym animacje.
Konieczne będzie również zaimplementowanie ruchu postaci – zarówno chodzenia, skoku, jak i upadku oraz reakcji na zetknięcie z przeszkodą. Aby utrudnić, a tym samym uatrakcyjnić grę, dodamy do niej przeszkody i przeciwników. W grze uwzględnimy również punktowane elementy, które gracz będzie zbierał, a także licznik punktów. W ostatnim e‑materiale poprawimy ewentualne błędy i wyeksportujemy grę, aby móc ją przekazać graczom.
Pozostałe e‑materiały z serii:
Implementacja skoku postaci – Unity Hub, etap IIImplementacja skoku postaci – Unity Hub, etap II,
Animacje i przejścia między nimi – Unity Hub, etap IIIAnimacje i przejścia między nimi – Unity Hub, etap III,
Prefaby i ruch kamery – Unity Hub, etap IVPrefaby i ruch kamery – Unity Hub, etap IV,
Przerywanie rozgrywki, odradzanie postaci i awans do kolejnego poziomu – Unity Hub, etap VPrzerywanie rozgrywki, odradzanie postaci i awans do kolejnego poziomu – Unity Hub, etap V,
Przeciwnik – Unity Hub, etap VIPrzeciwnik – Unity Hub, etap VI,
Zdobywanie punktów – Unity Hub, etap VIIZdobywanie punktów – Unity Hub, etap VII,
Ulepszenie projektu i eksport gry – Unity Hub, etap VIIIUlepszenie projektu i eksport gry – Unity Hub, etap VIII.
Przeanalizujesz, w jaki sposób tworzy się postaci i obiekty w programie Unity Hub.
Dodasz tekstury obiektom stworzonym w programie Unity Hub.
Zaimplementujesz kolizje bohatera gry z obiektami na planszy.
Zaprojektujesz sposób sterowania ruchem gracza.