Matematyczne łamigłówkit1Matematyczne łamigłówki

RyGbjMKDj7sau1
Ilustracja przedstawia klasę szkolną. W tle widać pomarańczową ścianę w kropki, na której wisi okrągły fioletowy zegar ze wskazówkami. Na prawo od zegara wisi duża zielona tablica w brązowej ramie. Na tablicy napisano cztery działania. Liczby mają kolor biały, a znaki matematyczne mają kolor czerwony. Treść pierwszego działania brzmi: „11 dodać 9 równa się”. Treść drugiego działania brzmi: „12 odjąć 10 równa się”. Treść trzeciego działania brzmi: „30 podzielić przez 3 równa się”. Treść czwartego działania brzmi: „45 jest większe od dwunastu”. Pod tablicą znajduje się długa brązowa półka, na której leżą żółta gąbka i trzy kawałki kredy – żółtej, niebieskiej i białej. Na lewo od tablicy stoi uśmiechnięty Zgrzytek. Jest to czerwony robot o prostokątnej głowie z krótkimi antenkami zamiast uszu, dwiema rękami i dwiema nogami. Na przedniej części jego tułowia widnieje biały znaczek w postaci błyskawicy. Zgrzytek w prawej ręce trzyma długi żółty wskaźnik, który kieruje w stronę tablicy. Za robotem, na drewnianej podłodze, stoją dwie zielone rośliny. Pierwsza znajduje się w niebieskiej donicy, a druga w fioletowej. Obok roślin leży rulon ciemnobeżowego papieru. Na środku, pod ścianą, stoi jasnozielone pudełko z pokrywką i żółtą etykietą. Po prawej stronie pomieszczenia ustawiono wysoki brązowy stolik. Na jego blacie znajduje się zielona roślina w fioletowej donicy. Jej długie łodygi opadają w dół. W prawym dolnym rogu ilustracji znajduje się biała plansza z tekstem: „Symbole występują w codziennym życiu, nie tylko w matematyce. Każdy może samodzielnie ułożyć symbol, który będzie dla niego coś oznaczał. Takim symbolem może być litera, kształt, obrazek itp.”.
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Trudne słowabluewhite

Twoje celet4Twoje cele

t1
t2
t3
t4
t5
t6
t7
t8
t9
t10
t11
symbol
symbol

symbolRN6aAmM8VcLBEsymbol

umowny znak oznaczający cośR1Sa2MTENF6Hyumowny znak oznaczający coś