Grafika wektorowa cz. 3 – praca z kolorami i gradientami
Grafika wektorowa składa się z obrazów reprezentowanych przez figury geometryczne, które są opisane za pomocą wzorów matematycznych. Jedną z głównych zalet tego rodzaju grafiki jest niewielki rozmiar plików oraz skalowalność obrazów, co pozwala na ich dowolne powiększanie i zmniejszanie bez utraty jakości.
Proces rysowania i modyfikacji kształtów w grafice wektorowej jest intuicyjny, otwierając szerokie możliwości twórcze. Użytkownicy mogą łatwo projektować zarówno proste elementy, jak i bardziej złożone konstrukcje, w tym logotypy, znaki graficzne czy całe publikacje.
Wszystko to opiera się na odcinkach i krzywych, które mogą być łączone i zamykane, pozwalając na kreowanie dowolnie skomplikowanych form i kształtów.
Zagadnienia dot. grafiki wektorowej zostały omówione także w e‑materiałach:
Grafika wektorowa cz. 1 – pierwsze kroki w programie InkscapeGrafika wektorowa cz. 1 – pierwsze kroki w programie Inkscape,
Grafika wektorowa cz. 2 – obiekty podstawoweGrafika wektorowa cz. 2 – obiekty podstawowe,
Grafika wektorowa cz. 4 – operacje na obiektachGrafika wektorowa cz. 4 – operacje na obiektach,
Grafika wektorowa cz. 5 – warstwy i kadrowanieGrafika wektorowa cz. 5 – warstwy i kadrowanie.
Wykorzystasz funkcję wypełniania kolorem części wspólnej kształtów.
Poznasz różnice między otwartymi i zamkniętymi krzywymi.
Zastosujesz styl konturu na kształcie i krzywej.
Stworzysz własną ilustrację wektorową, korzystając ze zdobytej wiedzy.