Kto mocniejszy?
W otaczającym nas świecie często porównujemy wyniki sportowe, parametry samochodów, hoteli, różnych towarów czy usług. W tym celu tworzymy najrozmaitsze rankingi, wyszukiwarki oraz filtry prezentujące siłę, wytrzymałość, szybkość, jakość, cenę i wiele innych zmiennych. A jak to wygląda w świecie chemicznym? Czy są „mocniejsi” i „słabsi” na poziomie mikroświata? Jeśli tak, to jakie właściwości są mierzone, wyznaczane, analizowane do opracowywania rankingów indywiduów chemicznych? Jakich informacji dostarczają nam takie listy i zestawienia?
Porównasz moc elektrolitów na podstawie wartości ich stałych dysocjacji.
Uszeregujesz elektrolity według ich mocy na podstawie stałych dysocjacji.
Wyjaśnisz na podstawie doświadczenia, który elektrolit jest mocniejszy.
Na podstawie stałych dysocjacji wskażesz kierunek przebiegu reakcji chemicznej lub wskażesz, że reakcja nie zachodzi.
Omówisz różnice między stopniem dysocjacji a stałą dysocjacji po przeanalizowaniu schematu.