R1v1olqurb27x
Zdjęcie przedstawia wiele drewnianych i metalowych elementów gier planszowych na niebieskiej tkaninie. Są to kostki sześcienne z różnych odcieni drewna, drewniane figury przestrzenne, labirynty drewniane i tablice z ruchomymi, drewnianym puzzlami.

Modelowanie terenu – Unreal Engine, etap V

Źródło: Jonathan Kemper, dostępny w internecie: unsplash.com, domena publiczna.

Ten e‑materiał należy do serii Projektowanie gier komputerowych w Unreal Engine.

Ten e‑materiał jest kolejną częścią serii, w której, korzystając z programu Unreal Engine, stworzymy trzecioosobową grę zręcznościową w technologii 3D. W przyjętej formule grający będzie prowadził postać przez tor składający się z platform, ruchomych przeszkód i obiektów do przesunięcia. O wygranej przesądzi doprowadzenie postaci w określone miejsce. Po drodze gracz może stracić panowanie nad bohaterem, np. spadając z platformy czy zderzając się z przeszkodą. W takiej sytuacji postać odradza się na początku gry.

Podstawowe informacje o programie Unreal Engine zostały zawarte w e‑materiałach:

Pozostałe e‑materiały z serii dotyczącej tworzenia gry:

Już wiesz

Dotychczas w serii e‑materiałów dowiedzieliśmy się, jak dodawać i kontrolować obiekty, a także jak tworzyć i edytować materiały.

Twoje cele
  • Stworzysz nowy poziom gry w Unreal Engine 5.

  • Zaprojektujesz mapę, dodając tereny i oświetlenie.

  • Ustawisz w wybranym miejscu punkt startowy.

  • Dodasz do terenu materiały.