RhR5jPWU93sj2
Ilustracja

Przerywanie rozgrywki, odradzanie postaci i awans do kolejnego poziomu – Unity Hub, etap V

Źródło: Jonathan Kemper, domena publiczna.

Ten e‑materiał należy do serii Projektowanie gier komputerowych w Unity Hub.

Ten e‑materiał jest piątą częścią serii poświęconej programowi Unity Hub. Analizujemy w niej, jak stworzyć dwuwymiarową grę platformową. W projekcie przyjmujemy formułę, w której grający prowadzi postać przez platformy, omijając przeszkody i zbierając punkty. Jego celem jest dotarcie do końca poziomu z jak największą liczbą punktów i przejście do kolejnej planszy.

Pozostałe e‑materiały z serii:

Już wiesz

W dotychczasowych częściach serii stworzyliśmy pierwszy poziom gry. Zawarliśmy w nim postać bohatera i platformy, po których się przemieszcza. Zaimplementowaliśmy sposób poruszania gracza, dodaliśmy mu również animacje spoczynku, chodzenia, skoku i upadku. Uwzględniliśmy także ruch kamery, aby podążała za postacią.

Twoje cele
  • Uatrakcyjnisz grę, dodając elementy graficzne tła.

  • Zaimplementujesz w swojej grze warunki przerywania rozgrywki i funkcję odradzającą postać na początku poziomu.

  • Dodasz do swojej gry przeszkody.

  • Stworzysz kolejne poziomy gry i portal przenoszący postać między nimi.