RMPEMHZvQTutL
Zdjęcie przedstawia długowłosą dziewczynę ubraną w kwiecistą bluzkę, która siedzi w głębokim, skórzanym fotelu za biurkiem, na którym stoi komputer. Dziewczyna ma założone słuchawki połączone z mikrofonem i z kimś rozmawia.

Ich muss die Bluse zurückgeben

Źródło: Pixabay, domena publiczna.

Muszę zwrócić bluzkę

Zakupy online to chyba hit stulecia. Nic dziwnego, skoro mają tyle zalet. Jednym z największych plusów jest na pewno wygoda (die Bequemlichkeit), ponieważ klient (der Kunde) nie musi wychodzić z domu, aby dokonać zakupu. Dzięki kurierom zamówienie może dotrzeć do kupującego nawet na następny dzień. Jeżeli produkt nie spełni oczekiwań, zawsze można go zwrócić (zurückgeben), wymienić (umtauschen) albo reklamować (reklamieren). Niestety - nie zawsze zwrot jest darmowy. A ty jak uważasz? Kupowanie przez Internet ma więcej wad czy zalet?

pl
Twoje cele
  • Uporządkujesz słownictwo związane ze zwrotem, wymianą oraz reklamacją towaru.

  • Opiszesz koledze w e‑mailu sytuację, w której członek z twojej rodziny musiał zwrócić towar.

  • Wyjaśnisz, pod jakimi warunkami można zwrócić towar zakupiony zdalnie.