Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
R2F1aWPqhN27z
Ilustracja przedstawia model 3D domu z drzewem znajdującym się na latającej skale.

Blender – podstawowe operacje

Źródło: Tiranther, domena publiczna.

Na obiektach 3D  można wykonywać różne operacje, takie jak przesuwanie (zmiana położenia), skalowanie (zmiana rozmiarów) lub obracanie ich (zmiana orientacji). Wiesz już, że obiekty składają się ze ścian, krawędzi i wierzchołków. Te elementy również da się przekształcać.

W programie Blender trójwymiarowe obiekty przekształcamy w dwóch trybach: w trybie edycji oraz w trybie obiektowym.

Więcej informacji o programie Blender znajdziesz w e‑materiale:

Blender – światło, materiały i teksturyPPx8kL85WBlender – światło, materiały i tekstury.

Twoje cele
  • Przekształcisz obiekty z wykorzystaniem transformacji G‑R-S.

  • Scharakteryzujesz transformacje 3D i wyjaśnisz, jak je wykonać.

  • Przeprowadzisz transformację 3D na prostych obiektach geometrycznych.

  • Dokonasz zmian obiektu w trybie edycji.

  • Skonstruujesz uproszczony model oka.