Co to jest szkło?
W szkło staje się płynną masą. Zmniejszając temperaturę o uzyskuje konsystencję ciekłego miodu, pozwalającą na formowanie. Do kształtowania używa się nabieraków – prętów ze stali żaroodpornej oraz piszczeli – rurek, przez które można „dmuchać” szkło. Wytwarzanie szkła użytkowego, a także szklanych dzieł sztuki odbywa się w podobny sposób. Szkło zaspokaja różne nasze potrzeby. Pozwala na przechowywanie produktów, zapewnienie ciepła w pomieszczeniach, wykonywanie doświadczeń, wytwarzanie elementów ozdobnych czy nawet oczyszczanie ścieków komunalnych. Czy więc mogłoby go zabraknąć?
Ułożysz chronologicznie wydarzenia związane z historią produkcji szkła.
Przeanalizujesz różne definicje szkła.
Rozróżnisz typy substancji wykorzystywanych w procesie wytwarzania szkła.
Zaklasyfikujesz substancje chemiczne do: topników, substancji szkłotwórczych, modyfikatorów, surowców pomocniczych.
Przeanalizujesz wszystkie etapy produkcji szkła.
Stworzysz mapę myśli lub prezentację multimedialną na temat wybranego zagadnienia dotyczącego szkła.