R1Hnwj7CZ7GzG
Zdjęcie przedstawia cienką niebieską siatkę na ciemnym tle.

Zagadnienie mostów królewieckich

Źródło: Uriel SC, domena publiczna.

Poznaliśmy już definicję grafu oraz jego reprezentacje w programach komputerowych. Znamy podstawowe pojęcia, takie jak ścieżka czy droga. Wiemy również, jak w języku teorii grafów przedstawiać sytuacje z życia codziennego, np. połączenia drogowe.

Więcej informacji o podstawowych pojęciach związanych z teorią grafów oraz ich implementacje w poszczególnych językach programowania znajdziesz w e‑materiałach:

W tym e‑materiale dowiemy się, jak zbadać jedną z własności grafu – tzn. możliwość utworzenia trasy przechodzącej przez wszystkie krawędzie grafu dokładnie raz – w odniesieniu do pierwszego w historii problemu teorii grafów.

Implementacje programów badających te własności znajdziesz w e‑materiałach:

Twoje cele
  • Rozwiążesz problem mostów królewieckich.

  • Zbadasz, czy w danych grafach możliwe jest znalezienie cyklu Eulera.

  • Przeanalizujesz algorytmy sprawdzające, czy dany graf jest eulerowski lub półeulerowski.