Termometr, któremu poświęciliśmy dwie ostatnie lekcje, jest na razie podłączony do komputera. Ogranicza to jego użyteczność – trudno jest bowiem zmierzyć temperaturę w miejscach odległych od siebie zaledwie o kilka metrów.
Nasz układ powinien charakteryzować się większą mobilnością. Podłączymy zatem do płytki Arduino zewnętrzne, niezależne od komputera źródło zasilania oraz wyposażymy termometr w wyświetlacz ciekłokrystaliczny, na którym będziemy prezentować zmierzoną temperaturę.
Istnieje wiele rodzajów wyświetlaczy, różniących się wielkością oraz barwą podświetlenia. My użyjemy popularnego modelu typu 2×16, czyli potrafiącego wyświetlać dwie linie tekstu złożone z 16 znaków każda. Gdy zaprogramujemy termometr, będziemy mogli odłączyć go od komputera i przenosić z miejsca na miejsce.
Poznasz możliwości prezentowania danych na zewnętrznym wyświetlaczu.
Dowiesz się, jak działa rezystor nastawny.
Wykorzystasz bibliotekę
LiquidCrystal.h
do obsługi wyświetlacza.