Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
R1WrdjhqH02Mr
Zdjęcie przedstawia wyświetlacz LCD, na którym wyświetla się tekst: Temperatura 21,78 stopni Celsjusza

Arduino – wyświetlacz LCD

Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Termometr, któremu poświęciliśmy dwie ostatnie lekcje, jest na razie podłączony do komputera. Ogranicza to jego użyteczność – trudno jest bowiem zmierzyć temperaturę w miejscach odległych od siebie zaledwie o kilka metrów.

Nasz układ powinien charakteryzować się większą mobilnością. Podłączymy zatem do płytki Arduino zewnętrzne, niezależne od komputera źródło zasilania oraz wyposażymy termometr w wyświetlacz ciekłokrystaliczny, na którym będziemy prezentować zmierzoną temperaturę.

Istnieje wiele rodzajów wyświetlaczy, różniących się wielkością oraz barwą podświetlenia. My użyjemy popularnego modelu typu 2×16, czyli potrafiącego wyświetlać dwie linie tekstu złożone z 16 znaków każda. Gdy zaprogramujemy termometr, będziemy mogli odłączyć go od komputera i przenosić z miejsca na miejsce.

Twoje cele
  • Poznasz możliwości prezentowania danych na zewnętrznym wyświetlaczu.

  • Dowiesz się, jak działa rezystor nastawny.

  • Wykorzystasz bibliotekę LiquidCrystal.h do obsługi wyświetlacza.