Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
R3sJ42tj45sJp
Ilustracja przedstawia różnokolorowe pudełeczka na biżuterię podzielone przegrodami w środku.

Siatka graniastosłupa prawidłowego czworokątnego

Źródło: Jerry Yan, dostępny w internecie: https://unsplash.com/.

Wyobraźmy sobie ślimaka wolno pełzającego po powierzchni sześcianu. Aby przemieścić się w jak najkrótszym czasie przez wszystkie ściany sześcianu, zaczynając swą podróż i kończąc w tym samym punkcie, ślimak powinien wybrać jak najkrótszą drogę. Gdyby ślimak poruszał się po płaszczyźnie wybór byłby prosty – najkrótszą drogą między dwoma punktami płaszczyzny jest linia prosta. Gdy ślimak porusza się po innej powierzchni, wybór nie jest już tak oczywisty. Zatem, jaką drogę powinien wybrać ślimak?

Twoje cele
  • Określisz siatkę graniastosłupa prawidłowego czworokątnego.

  • Znajdziesz najkrótsze drogi na powierzchni graniastosłupa prawidłowego czworokątnego.

  • Poznasz praktyczne wykorzystanie zdobytej wiedzy.