RpYjjYc7B74Fj
Zdjęcie przedstawia wiele drewnianych i metalowych elementów gier planszowych na niebieskiej tkaninie.

Tworzenie ruchomych przeszkód – Unreal Engine, etap VIII

Źródło: Jonathan Kemper, dostępny w internecie: unsplash.com, domena publiczna.

Ten e‑materiał należy do serii Projektowanie gier komputerowych w Unreal Engine.

Ten e‑materiał jest kolejną częścią serii, w której, korzystając z programu Unreal Engine, stworzymy trzecioosobową grę zręcznościową w technologii 3D. W przyjętej formule grający będzie prowadził postać przez tor składający się z platform, ruchomych przeszkód i obiektów do przesunięcia. O wygranej przesądzi doprowadzenie postaci w określone miejsce. Po drodze gracz może stracić panowanie nad bohaterem, np. spadając z platformy czy zderzając się z przeszkodą. W takiej sytuacji postać odradza się na początku gry.

Podstawowe informacje o programie Unreal Engine zostały zawarte w e‑materiałach:

Pozostałe e‑materiały z serii dotyczącej tworzenia gry:

Już wiesz

Dotychczas w serii e‑materiałów nauczyliśmy się, jak korzystać z systemu Blueprint Visual Scripting. Potrafimy dodawać do gry obiekty i nadawać mi stworzone przez siebie materiały. Zaprojektowaliśmy poziom gry i dodaliśmy do niego przeszkody, a także reakcję postaci na kolizję z nimi.

Twoje cele
  • Zmodyfikujesz ciężar elementów w grze.

  • Zaimplementujesz reakcję postaci na upadek na podłogę.

  • Dodasz do swojej gry ruchome przeszkody.