Wykonaj eksperyment myślowy. Zamknij oczy i pomyśl o parach kochanków obecnych w tekstach kultury: filmach, spektaklach, książkach, obrazach, wierszach. Zapisz ich imiona. Zastanów się, czy są to pary szczęśliwe czy nieszczęśliwe? Co stanowi o sile opowieśći o ich uczuciu? Dostatnie życie? Radosne uniesienia? A może przeszkody, zdrady, kłótnie i inne zdarzenia oddalające ich od siebie? Wiele dzieł ukazujących najsłynniejszych kochanków ma tragiczny finał: Orfeusz traci Eurydykę, umierają Romeo i Julia z dramatu Williama Shakespeare’a, Werter zatraca się w nieszczęśliwej miłości do Lotty, umiera Jennifer, ukochana Oliviera z Love Story, ginie Jack – bohater Titanica, a jego kochanka Rose przez całe życie wspomina wybranka. Szczęścia w miłości nie zaznała także średniowieczna para, Tristan i Izolda.
Przedstawisz tragiczny los Tristana i Izoldy.
Scharakteryzujesz uczucie, które połączyło Tristana i Izoldę.
Porównasz miłość Tristana i Izoldy z modelem miłości dworskiej.
Udowodnisz, że bohaterowie są bohaterami tragicznymi.
Omówisz konflikt moralny obecny w historii Tristana i Izoldy.