Ulepszenie projektu i eksport gry – Unreal Engine, etap X
Ten e‑materiał należy do serii Projektowanie gier komputerowych w Unreal Engine.
Ten e‑materiał jest ostatnią częścią serii, w której, korzystając z programu Unreal Engine, stworzymy trzecioosobową grę zręcznościową w technologii 3D. W przyjętej formule grający będzie prowadził postać przez tor składający się z platform, ruchomych przeszkód i obiektów do przesunięcia. O wygranej przesądzi doprowadzenie postaci w określone miejsce. Po drodze gracz może stracić panowanie nad bohaterem, np. spadając z platformy czy zderzając się z przeszkodą. W takiej sytuacji postać odradza się na początku gry.
Podstawowe informacje o programie Unreal Engine zostały zawarte w e‑materiałach:
Wprowadzenie – Unreal Engine, etap IWprowadzenie – Unreal Engine, etap I,
Mapa i assety – Unreal Engine, etap IIMapa i assety – Unreal Engine, etap II.
Pozostałe e‑materiały z serii dotyczącej tworzenia gry:
Kontrola obiektów – Unreal Engine, etap IIIKontrola obiektów – Unreal Engine, etap III,
Materiały – Unreal Engine, etap IVMateriały – Unreal Engine, etap IV,
Modelowanie terenu – Unreal Engine, etap VModelowanie terenu – Unreal Engine, etap V,
Blueprint – Unreal Engine, etap VIBlueprint – Unreal Engine, etap VI,
Tworzenie przeszkód – Unreal Engine, etap VIITworzenie przeszkód – Unreal Engine, etap VII,
Tworzenie ruchomych przeszkód – Unreal Engine, etap VIIITworzenie ruchomych przeszkód – Unreal Engine, etap VIII,
Warunki porażki i zwycięstwa – Unreal Engine, etap IXWarunki porażki i zwycięstwa – Unreal Engine, etap IX.
W dotychczasowych częściach serii stworzyliśmy już całą grę. Zaimplementowaliśmy przeszkody, warunki przegranej i zwycięstwa. Dowiedzieliśmy się też, jak modelować tereny i dodawać do obiektów materiały.
Zmodyfikujesz grę tak, aby gracz nie mógł omijać przeszkód w drodze do wygranej.
Umożliwisz graczowi kontrolę nad postacią w powietrzu i możliwość decydowania o wysokości oddawanego skoku.
Wyeksportujesz grę.