R1ThcSzU5NLgn
Zdjęcie przedstawia wiele drewnianych i metalowych elementów gier planszowych na niebieskiej tkaninie.

Ulepszenie projektu i eksport gry – Unreal Engine, etap X

Źródło: Jonathan Kemper, dostępny w internecie: unsplash.com, domena publiczna.

Ten e‑materiał należy do serii Projektowanie gier komputerowych w Unreal Engine.

Ten e‑materiał jest ostatnią częścią serii, w której, korzystając z programu Unreal Engine, stworzymy trzecioosobową grę zręcznościową w technologii 3D. W przyjętej formule grający będzie prowadził postać przez tor składający się z platform, ruchomych przeszkód i obiektów do przesunięcia. O wygranej przesądzi doprowadzenie postaci w określone miejsce. Po drodze gracz może stracić panowanie nad bohaterem, np. spadając z platformy czy zderzając się z przeszkodą. W takiej sytuacji postać odradza się na początku gry.

Podstawowe informacje o programie Unreal Engine zostały zawarte w e‑materiałach:

Pozostałe e‑materiały z serii dotyczącej tworzenia gry:

Już wiesz

W dotychczasowych częściach serii stworzyliśmy już całą grę. Zaimplementowaliśmy przeszkody, warunki przegranej i zwycięstwa. Dowiedzieliśmy się też, jak modelować tereny i dodawać do obiektów materiały.

Twoje cele
  • Zmodyfikujesz grę tak, aby gracz nie mógł omijać przeszkód w drodze do wygranej.

  • Umożliwisz graczowi kontrolę nad postacią w powietrzu i możliwość decydowania o wysokości oddawanego skoku.

  • Wyeksportujesz grę.