Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
RTKHyc5lFpLGQ
Ilustracja przedstawia tarcze zegarowe, które układają się w kształt ludzkiej głowy.

Fenomenologia świadomości czasu – analiza tekstu źródłowego

Źródło: Pixabay, domena publiczna.

Czym jest czas? Czy płynął, zanim na Ziemi pojawił się pierwszy człowiek? A może upływ czasu jest jedynie funkcją naszej świadomości? Jednym z celów zaproponowanej przez Edmunda Husserla metody fenomenologicznej było przekroczenie zarysowanej wyżej opozycji między tym, co niezależne od świadomości, a tym, co obiektywne. W tej lekcji dowiesz się, w jaki sposób Husserl przeprowadził analizę fenomenu czasu oraz co właściwie oznacza stwierdzenie, że czas jest fenomenem czystej świadomości.

Twoje cele
  • Przeanalizujesz zastosowanie metody fenomenologicznej do badania fenomenu czasu

  • Rozpoznasz kluczowe idee fenomenologii świadomości Husserla w tekście źródłowym

  • Wyjaśnisz, na czym polega fenomenologiczna koncepcja czasu

Materiał wykracza poza podstawę programową.