Programowanie obiektowe różni się od programowania strukturalnego tym, że podstawową strukturą danych, z którą pracuje programista, jest obiekt. W omawianym podejściu obiekty posiadają własne metody oraz atrybuty, z których mogą korzystać. Programowanie obiektowe ma za zadanie ułatwić pisanie kodu, sprawić, by był czytelniejszy oraz usprawnić jego edycję.
Podstawowe informacje na ten temat znajdziesz w e‑materiale Wstęp do programowania obiektowegoWstęp do programowania obiektowego.
W tym e‑materiale poznamy specyfikę programowania zorientowanego obiektowo w języku C++.
Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak to zagadnienie wygląda w przypadku innych języków programowania, sięgnij do e‑materiałów:
Wstęp do programowania obiektowego w języku JavaWstęp do programowania obiektowego w języku Java,
Wstęp do programowania obiektowego w języku PythonWstęp do programowania obiektowego w języku Python.
Zaimplementujesz klasy i obiekty w języku C++.
Zastosujesz dziedziczenie w programie napisanym w języku C++.
Przeanalizujesz, jak kopiowane są zmienne w języku C++, w tym obiekty, jako argumenty funkcji i metod.