R1aILYUS1E5qt
Fotografia przedstawia rozłożone urządzenie elektroniczne. Jest to aparat fotograficzny. Widoczny jest obiektyw, karta pamięci, procesor, obudowa aparatu, klisza.

Wstęp do programowania obiektowego w języku C++

Źródło: Alexander Andrews, domena publiczna.

Programowanie obiektowe różni się od programowania strukturalnego tym, że podstawową strukturą danych, z którą pracuje programista, jest obiekt. W omawianym podejściu obiekty posiadają własne metody oraz atrybuty, z których mogą korzystać. Programowanie obiektowe ma za zadanie ułatwić pisanie kodu, sprawić, by był czytelniejszy oraz usprawnić jego edycję.

Podstawowe informacje na ten temat znajdziesz w e‑materiale Wstęp do programowania obiektowegoPBmBrCqF6Wstęp do programowania obiektowego.

W tym e‑materiale poznamy specyfikę programowania zorientowanego obiektowo w języku C++.

Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak to zagadnienie wygląda w przypadku innych języków programowania, sięgnij do e‑materiałów:

Twoje cele
  • Zaimplementujesz klasy i obiekty w języku C++.

  • Zastosujesz dziedziczenie w programie napisanym w języku C++.

  • Przeanalizujesz, jak kopiowane są zmienne w języku C++, w tym obiekty, jako argumenty funkcji i metod.