RpJBcm4USmggP
Zdjęcie przedstawia wiele drewnianych klocków i zabawek na niebieskiej tkaninie. Są tam między innymi drewniane puzzle, drewniany labirynt.

Wprowadzenie – Unreal Engine, etap I

Źródło: Jonathan Kemper, dostępny w internecie: unsplash.com, domena publiczna.

Ten e‑materiał należy do serii Projektowanie gier komputerowych w Unreal Engine.

Przygotowany na zlecenie Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego raport Kondycja Polskiej Branży Gier Wideo wskazuje, że w 2020 roku liczba graczy (grających na komputerach osobistych) sięgnęła 1,3 miliarda.

Szacuje się, że w Polsce grono graczy liczy około 16 milionów osób.

Raporty mówią również o tym, jak prężnie rozrasta się branża gamingowa w Polsce – firmy produkujące gry coraz częściej są spółkami notowanymi na giełdzie.

Być może zdarzyło ci się myśleć o stworzeniu własnej gry komputerowej, która powtórzyłaby sukcesy takich produkcji jak Wiedźmin czy Dying Light. Warto jednak zacząć od czegoś mniejszego, a przynajmniej od poznania jednego z silników, które są ogólnodostępne i pozwalają stworzyć własną grę. Jednym z takich silników jest Unreal Engine.

Ten e‑materiał rozpoczyna serię, w której, korzystając z programu Unreal Engine, stworzymy trzecioosobową grę zręcznościową w technologii 3D. W przyjętej formule grający będzie prowadził postać przez tor składający się z platform, ruchomych przeszkód i obiektów do przesunięcia. O wygranej przesądzi doprowadzenie postaci w określone miejsce. Po drodze gracz może stracić panowanie nad bohaterem, np. spadając z platformy czy zderzając się z przeszkodą. W takiej sytuacji postać odradza się na początku gry.

Pozostałe e‑materiały dotyczące projektowania gier za pomocą silnika Unreal Engine:

Twoje cele
  • Poznasz historię silnika Unreal Engine.

  • Scharakteryzujesz możliwości silnika Unreal Engine.

  • Zaprojektujesz własną grę bazującą na silniku Unreal Engine.