Wprowadzenie – Unreal Engine, etap I
Ten e‑materiał należy do serii Projektowanie gier komputerowych w Unreal Engine.
Przygotowany na zlecenie Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego raport Kondycja Polskiej Branży Gier Wideo wskazuje, że w 2020 roku liczba graczy (grających na komputerach osobistych) sięgnęła 1,3 miliarda.
Szacuje się, że w Polsce grono graczy liczy około 16 milionów osób.
Raporty mówią również o tym, jak prężnie rozrasta się branża gamingowa w Polsce – firmy produkujące gry coraz częściej są spółkami notowanymi na giełdzie.
Być może zdarzyło ci się myśleć o stworzeniu własnej gry komputerowej, która powtórzyłaby sukcesy takich produkcji jak Wiedźmin czy Dying Light. Warto jednak zacząć od czegoś mniejszego, a przynajmniej od poznania jednego z silników, które są ogólnodostępne i pozwalają stworzyć własną grę. Jednym z takich silników jest Unreal Engine.
Ten e‑materiał rozpoczyna serię, w której, korzystając z programu Unreal Engine, stworzymy trzecioosobową grę zręcznościową w technologii 3D. W przyjętej formule grający będzie prowadził postać przez tor składający się z platform, ruchomych przeszkód i obiektów do przesunięcia. O wygranej przesądzi doprowadzenie postaci w określone miejsce. Po drodze gracz może stracić panowanie nad bohaterem, np. spadając z platformy czy zderzając się z przeszkodą. W takiej sytuacji postać odradza się na początku gry.
Pozostałe e‑materiały dotyczące projektowania gier za pomocą silnika Unreal Engine:
Mapa i assety – Unreal Engine, etap IIMapa i assety – Unreal Engine, etap II,
Kontrola obiektów – Unreal Engine, etap IIIKontrola obiektów – Unreal Engine, etap III,
Materiały – Unreal Engine, etap IVMateriały – Unreal Engine, etap IV,
Modelowanie terenu – Unreal Engine, etap VModelowanie terenu – Unreal Engine, etap V,
Blueprint – Unreal Engine, etap VIBlueprint – Unreal Engine, etap VI,
Tworzenie przeszkód – Unreal Engine, etap VIITworzenie przeszkód – Unreal Engine, etap VII,
Tworzenie ruchomych przeszkód – Unreal Engine, etap VIIITworzenie ruchomych przeszkód – Unreal Engine, etap VIII,
Warunki porażki i zwycięstwa – Unreal Engine, etap IXWarunki porażki i zwycięstwa – Unreal Engine, etap IX,
Ulepszenie projektu i eksport gry – Unreal Engine, etap XUlepszenie projektu i eksport gry – Unreal Engine, etap X.
Poznasz historię silnika Unreal Engine.
Scharakteryzujesz możliwości silnika Unreal Engine.
Zaprojektujesz własną grę bazującą na silniku Unreal Engine.