Ilustracja przedstawia model 3D domu z drzewem znajdującym się na latającej skale.
Blender – tworzenie animacji
Źródło: Tiranther, domena publiczna.
Przy tworzeniu obiektów 3D często zależy nam, by wyglądały i zachowywały się realistycznie. Dlatego musimy zadbać, żeby animacje obiektów symulowały ich zachowanie z rzeczywistości. W skrócie: stosowały się do praw fizyki. W tym e‑materiale nauczymy się osiągać takie efekty za pomocą programu Blender.
Więcej informacji o programie Blender znajdziesz w e‑materiałach:
Blender – podstawowe operacjeBlender – podstawowe operacje,
Blender – światło, materiały i teksturyBlender – światło, materiały i tekstury,
Blender – nakładanie teksturBlender – nakładanie tekstur.
Twoje cele
Wyjaśnisz, jaką rolę pełni komponent
Rigid Bodyi jakie parametry można za jego pomocą ustawiać.Zaimplementujesz teksturę nieba.
Dodasz realistyczne animacje obiektów 3D.