Grafika wektorowa cz. 4 – operacje na obiektach
W grafice wektorowej bardzo ważną umiejętnością jest tworzenie obiektów złożonych z innych, prostszych kształtów, a także ich przycinanie. W bardziej zaawansowanych programach można oczywiście znaleźć wiele predefiniowanych kształtów, np. trapezów, serc, transparentów, objaśnień czy roślin. W programie Inkscape musimy takie elementy wykonywać samodzielnie. W ty materiale dowiesz się, jak to zrobić.
Zagadnienia dot. grafiki wektorowej zostały omówione także w e‑materiałach:
Grafika wektorowa cz. 1 – pierwsze kroki w programie InkscapeGrafika wektorowa cz. 1 – pierwsze kroki w programie Inkscape,
Grafika wektorowa cz. 2 – obiekty podstawoweGrafika wektorowa cz. 2 – obiekty podstawowe,
Grafika wektorowa cz. 3 – praca z kolorami i gradientamiGrafika wektorowa cz. 3 – praca z kolorami i gradientami,
Grafika wektorowa cz. 5 – warstwy i kadrowanieGrafika wektorowa cz. 5 – warstwy i kadrowanie.
Zastosujesz funkcje łączenia i dzielenia obiektów.
Wykorzystasz operację kopiowania obiektów.
Stworzysz własną ilustrację wektorową.