To było spokojne i słoneczne popołudnie, niczym się nie wyróżniało. Zegar powoli zbliżał się ku godzinie , co pozwoliłoby zamknąć salon jubilerski, znajdujący się w jednej z wąskich uliczek pewnego europejskiego miasta. Wtem do salonu nieśmiało weszła pewna młoda dama. Kilka dni wcześniej otrzymała od swojego męża złotą bransoletkę z okazji rocznicy ślubu. Zauważyła, że na nadgarstku zaczęły pojawiać się zielone smugi. „Czy to złoto?” – niepewnie zapytała starszego mężczyznę znajdującego się w salonie. Ten z uśmiechem spojrzał w stronę młodej kobiety. Czy mąż rzeczywiście obdarował swoją ukochaną złotem? Na to pytanie znajdziesz odpowiedź w tym materiale.
Wyjaśnisz różnice w reaktywności miedzi, srebra i złota.
Zapiszesz równanie reakcji chemicznej pomiędzy złotem a wodą królewską.
Zapiszesz równania reakcji chemicznych miedzi i srebra z kwasami utleniającymi.
Korzystając z wirtualnego laboratorium, wykonasz eksperyment, w wyniku którego roztworzysz miedź, srebro i złoto.