Systemy zarządzania bazą danych, takie jak MS Access lub LibreOffice Base, oferują użytkownikom nie tylko możliwość przechowywania danych, ochrony ich integralności oraz wykonywania kwerend. W codziennej pracy ważna jest także wygoda użytkowania systemu, czyli komunikacja z bazą danych za pośrednictwem intuicyjnego oraz przejrzystego interfejsu użytkownika zrealizowanego za pomocą formularza.
W serii dwóch e‑materiałów poświęconych tej tematyce poznamy, zrozumiemy i zastosujemy w praktyce najważniejsze zasady tworzenia oraz edycji formularzy zarówno w pakiecie MS Access, jak i LibreOffice Base.
Część drugą rozważań o tworzeniu formularzy znajdziesz w e‑materiale Formularze w bazach danych, etap IIFormularze w bazach danych, etap II.
Sklasyfikujesz podstawowe sposoby generowania formularzy i ocenisz ich skuteczność.
Przeanalizujesz, w jaki sposób formularze wpływają na wygodę i bezpieczeństwo użytkowania bazy danych.
Stworzysz różnego typu formularze umożliwiające edycję danych zgromadzonych w tabelach.