W Słowniku mitów i tradycji kultury, redagowanym przez profesora Władysława Kopalińskiego, pod hasłem Sokrates znajdujemy między innymi:[...] filozof ateński, syn rzeźbiarza Sofronikosa i akuszerki Fenarete, za młodu rzeźbiarz, szybko jednak porzucił ten zawód, odznaczył się w bitwach wojny peloponeskiej, mąż Ksantypy. […] Sokrates uważał, że cnota jest dobrem bezwzględnym, że związana jest z pożytkiem i szczęściem, że sama jest wiedzą, że się jej można uczyć.
Wyobraźmy sobie, że ten filozof odrzuca rozważania na temat cnoty i po prostu zaczyna tańczyć. Jaką postawę wobec życia proponuje Julian Tuwim - poeta z grupy Skamander, pokazujący beztroskę pijącego i tańczącego Sokratesa, któremu jest „wszystko jedno”? Dlaczego właśnie tego filozofa zaprasza do „hopsa, hopsa”….
Rozpoznasz w wierszu Sokrates tańczący cechy koncepcji języka bliskiej poetom z grupy Skamander.
Wyjaśnisz, na czym polega w wierszu Juliana Tuwima kontynuacja motywu dionizyjskości w poezji.
Zdefiniujesz na podstawie wiersza Sokrates tańczący postawę hedonistyczną.