W każdych czasach ludzie mogli powiedzieć o otaczającej rzeczywistości, że jest szara. Przekorna i poszukująca natura człowieka, od zawsze próbowała tę szarość przełamać. Nasi przodkowie najpierw ubarwiali ściany jaskiń, ceramikę, swoją skórę lub odzież. Wykorzystywali różne rodzaje barwników i podłoża. Uzyskiwali różnorodne efekty, ale zawsze cel był jeden – nadać kolor. Wynikiem tych poszukiwań było też barwienie szkła. Zauważ, że to wyjątkowe tworzywo pozwoliło wprowadzić nas w jeszcze jeden wymiar – gry światła i koloru.
Wykonasz mapę myśli technik barwienia szkła.
Połączysz nazwę techniki barwienia szkła z jej głównym założeniem.
Na podstawie fotografii danego produktu szklanego podasz nazwę metody produkcji użytej do jego wytworzenia.
Wskażesz jon, atom lub związek chemiczny, odpowiadający za daną barwę szkła.
Wyprodukujesz butelki o określonym kolorze.
Powiążesz budowę atomu metali przejściowych z barwą szkła.