Materiał jest częścią serii „Inne spojrzenie”.
We współczesnym świecie twórcy kultury kierują swoje działania do coraz większych mas społeczeństwa. Kultura staje się towarem, a liczba zainteresowanych jej konsumpcją przekłada się bezpośrednio na dochody artystów i producentów. Kultura masowa ma przede wszystkim stawać się prostą i niewymagającą przygotowania do jej odbioru rozrywką. Odbiorcą kultury masowej może być każdy poszukujący rozrywki, bez względu na poziom wykształcenia i możliwości intelektualne. Jest dla wszystkich, dlatego jej wartość poznawcza i artyzm nie zawsze idą w parze z poziomem jej promocji. Nie staje się ona jednak jedyną ofertą współczesnych twórców kultury. Kultura współczesna jest z założenia egalitarna, ale w przeciwieństwie do kultury masowej, twórcy kultury popularnej odwołują się do wrażliwości odbiorcy i proponują im jej różnorodne formy i treści.
Wskażesz przykłady kultury popularnej.
Ocenisz poziom artystyczny przykładowych dzieł kultury masowej.
Przeanalizujesz znaczenie kultury masowej dla kształtowania relacji społecznych.
Wyjaśnisz znaczenie rozrywki w życiu jednostki.