Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
RtfUVHRlLTE1g
Zdjęcie przedstawia wiele rozsypanych znaków zapytania. Trzy z nich wyróżniono kolorem pomarańczowym.

Uwarunkowania procesu decyzyjnego

Źródło: domena publiczna.
Juliusz Słowacki Balladyna

Jaki wybór trudny!
Starsza jak śniegi – u tej warkocz cudny,
Niby listkami brzoza przyodziana;
Ta z alabastrów – a ta zaś różana –
Ta ma pod rzęsą węgle – ta fijołki –
Ta jako złote na zorzy aniołki,
A ta zaś jako noc biała nad rankiem.
Więc jednej mężem – drugiej być kochankiem;
Więc obie kochać, a jedną zaślubić?
Lecz którą kochać? Którą tylko lubić?...

balladyna Źródło: Juliusz Słowacki, Balladyna, Paryż 1893, s. 39.

Podejmowanie decyzji nie jest łatwe. Często wybór prowadzi do licznych spekulacji i sprawia, że zachowujemy się jak Kirkor, który w Balladynie wypowiada powyższe słowa. Nieraz w życiu zastanawiasz się, co wybrać, jak w danej sytuacji postąpić. W tej lekcji zapoznasz się ze schematem podejmowania decyzji oraz towarzyszącymi mu uwarunkowaniami.

Twoje cele
  • Scharakteryzujesz proces decyzyjny.

  • Przeanalizujesz etapy procesu decyzyjnego w praktyce.

  • Ocenisz znaczenie uwarunkowań dla procesu decyzyjnego.