RFF0VB7EsNOcJ
Zdjęcie przedstawia dłoń z długopisem opartą na dokumencie, na którym znajdują się kolorowe wykresy słupkowe i liniowe.

Praca z narzędziem Menedżer scenariuszy w arkuszu kalkulacyjnym

Źródło: Pixabay, domena publiczna.

Arkusz kalkulacyjny jest pomocny przy grupowaniu danych i wykonywaniu obliczeń na dużych zbiorach danych. Kierując zespołem pracowniczym, arkusz ułatwi na przykład wyliczenie nowych zarobków przy założeniu podwyżki dla pracowników. Obliczenia się jednak skomplikują, gdy progi procentowe podwyżek będą uzależnione od stanowiska, albo od częstotliwości zwolnień lekarskich poszczególnych pracowników. To bowiem spowoduje, że obliczenia staną się wielowariantowe. Wtedy wykorzystywanie prostych formuł obliczeniowych już nie wystarczy.

Więcej informacji znajdziesz w e‑materiałach:

Twoje cele
  • Omówisz formuły uwzględniające różne argumenty.

  • Zbudujesz wariantowe scenariusze zawierające różne zestawy danych, wykorzystywane w analizach typu „what‑if”.

  • Porównasz różne możliwe wyniki obliczeń, zarządzając wielowariantowymi zestawami danych (scenariuszami).