Algorytmów tekstowych używamy do przetwarzania oraz przeszukiwania danych tekstowych. Jeden z nich już poznaliśmy, to algorytm Knutha‑Morrisa‑Prattaalgorytm Knutha‑Morrisa‑Pratta.
Używamy algorytmów tekstowych, korzystając z edytora tekstu czy klienta e‑mail. Znajdują one również zastosowanie w grach. Możemy je wykorzystać, projektując implementację popularnej gry w wisielca. W e‑materiale Algorytmy tekstoweAlgorytmy tekstowe omówiliśmy jej zasady oraz opracowaliśmy odpowiedni pseudokod.
W tym e‑materiale zajmiemy się implementacją tej gry w języku Java.
Implementację algorytmów tekstowych w pozostałych językach programowania znajdziesz w e‑materiałach:
Algorytmy tekstowe w języku C++Algorytmy tekstowe w języku C++,
Algorytmy tekstowe w języku PythonAlgorytmy tekstowe w języku Python.
Przeanalizujesz i utrwalisz zasady gry w wisielca.
Zaimplementujesz algorytm gry w wisielca, przy wykorzystaniu języka Java.
Wykonasz ćwiczenia z programowania w języku Java, w tematyce algorytmów tekstowych.
Scharakteryzujesz wybrane algorytmy tekstowe.