Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
R1Hc8S1dIc0B0
Ilustracja przedstawia zbliżenie odręcznego, starannego pisma.

Koncepcja poety i poezji w późnej twórczości Czesława Miłosza

Źródło: domena publiczna.

Ostatnie lata XX wieku były czasem wzmożonej refleksji nad przemijaniem, egzystencjalnych podsumowań, niepokoju o przyszłość lub nadziei z nią związaną. Problemy związane z nowym milenium pojawiały się w różnych mediach oraz w literaturze. Podejmowane wówczas wątki można też odnaleźć w późnej poezji Czesława Miłosza, który swe poetyckie podsumowania rozpoczął już w latach 80. i kontynuował regularnie przez kolejne dwadzieścia lat.

Twoje cele
  • Wyjaśnisz, jakie zadania - według Czesława Miłosza - stają przed współczesnym poetą.

  • Objaśnisz, jak kontekst biograficzny, historyczny i filozoficzny mogą wpływać na interpretację tekstu poetyckiego.

  • Wskażesz cechy stylu wysokiego w języku utworu Pod koniec dwudziestego wieku.