R1JJjg6mzB0vY
Ilustracja składa się z dwóch zdjęć. Na zdjęciu po lewej stronie widoczny jest okrągły, złoty medal, na którym przedstawiony jest puchar w dolnej części otoczony wieńcem laurowym, a w górnej z napisem YOU'RE A WINNER. W górnej jego części widoczne jest prostokątne uszko i fragment niebieskiej wstążki. Medal pokazany jest na ciemnym tle obsypanym konfetti. Na zdjęciu po prawej stronie widoczny jest czarno‑złoty młotek sędziowski dotykający czarnej, okrągłej podstawki.

Reward or Punishment?

Źródło: dostępny w internecie: pexels.com [dostęp 28.04.2021], domena publiczna.

Nagroda czy kara?

Czy każde złe zachowanie zasługuje na karę? Czy każde dobre zachowanie zasługuje na nagrodę? Czy kary są zawsze sprawiedliwe? Jak było w przeszłości, a jak jest teraz? Z pewnością zastanawiasz się czasem, czy rodzice lub nauczyciele traktują cię sprawiedliwie. W tym materiale zobaczysz, jak na przestrzeni wieków zmieniało się nasze podejście do dyscypliny oraz karania i nagradzania dzieci. Nauczysz się też wyrazów niezbędnych do mówienia o nagrodach i karach. Zaczynajmy!

Twoje cele 
Twoje cele 
  • Na podstawie przeczytanych i wysłuchanych tekstów poznasz słownictwo związane z tematem kar, nagród, co pozwoli ci przestawić sytuację dzieci  w czasach wiktoriańskich i sposoby ich dyscyplinowania.

  • Z przeczytanych tekstów i wysłuchanej prezentacji dowiesz się ciekawych faktów z życia dzieci wiktoriańskiej Anglii.

  • Dzięki tekstom i ćwiczeniom powtórzysz i utrwalisz zwroty (too, enough) pomocne w określaniu, że czegoś jest za dużo, za mało lub w sam raz.

  • Na podstawie poznanych nowych zwrotów stworzysz e‑mail na temat nagradzania i karania dzieci.