Reward or Punishment?
Nagroda czy kara?
Czy każde złe zachowanie zasługuje na karę? Czy każde dobre zachowanie zasługuje na nagrodę? Czy kary są zawsze sprawiedliwe? Jak było w przeszłości, a jak jest teraz? Z pewnością zastanawiasz się czasem, czy rodzice lub nauczyciele traktują cię sprawiedliwie. W tym materiale zobaczysz, jak na przestrzeni wieków zmieniało się nasze podejście do dyscypliny oraz karania i nagradzania dzieci. Nauczysz się też wyrazów niezbędnych do mówienia o nagrodach i karach. Zaczynajmy!
Na podstawie przeczytanych i wysłuchanych tekstów poznasz słownictwo związane z tematem kar, nagród, co pozwoli ci przestawić sytuację dzieci w czasach wiktoriańskich i sposoby ich dyscyplinowania.
Z przeczytanych tekstów i wysłuchanej prezentacji dowiesz się ciekawych faktów z życia dzieci wiktoriańskiej Anglii.
Dzięki tekstom i ćwiczeniom powtórzysz i utrwalisz zwroty (too, enough) pomocne w określaniu, że czegoś jest za dużo, za mało lub w sam raz.
Na podstawie poznanych nowych zwrotów stworzysz e‑mail na temat nagradzania i karania dzieci.