Jeśli wiersz można w ogóle nazwać reklamą, to tatrzańska poezja Kazimierza Przerwy‑Tetmajera byłaby najlepszą z możliwych. Nie tylko promowała górskie rejony, lecz także ukazywała specyficzny sposób widzenia świata, uwrażliwiała na jego piękno. Tetmajer inspirował swoją sztuką i postawą rzesze naśladowców, którzy zachwycali się urodą tatrzańskiego krajobrazu i znajdowali w nim wytchnienie. Pośrednio przyczynił się także do spopularyzowania takich miejsc, jak Dolina Kościeliska, Morskie Oko czy Rysy.
Zidentyfikujesz popularne atrakcje turystyczne Tatr w wierszach Kazimierza Przerwy‑Tetmajera.
Porównasz język literacki z językiem reklam.
Ocenisz, czy utwór poetycki może pełnić funkcje reklamowe.
Napiszesz własny tekst reklamowy, w którym wykorzystasz cytat z wiersza Kazimierza Przerwy‑Tetmajera.