R3cXU3PDqtVKe
Zdjęcie przedstawia wiele drewnianych i metalowych elementów gier planszowych na niebieskiej tkaninie.

Warunki porażki i zwycięstwa – Unreal Engine, etap IX

Źródło: Jonathan Kemper, dostępny w internecie: unsplash.com, domena publiczna.

Ten e‑materiał należy do serii Projektowanie gier komputerowych w Unreal Engine.

Ten e‑materiał jest kolejną częścią serii, w której, korzystając z programu Unreal Engine, stworzymy trzecioosobową grę zręcznościową w technologii 3D. W przyjętej formule grający będzie prowadził postać przez tor składający się z platform, ruchomych przeszkód i obiektów do przesunięcia. O wygranej przesądzi doprowadzenie postaci w określone miejsce. Po drodze gracz może stracić panowanie nad bohaterem, np. spadając z platformy czy zderzając się z przeszkodą. W takiej sytuacji postać odradza się na początku gry.

Podstawowe informacje o programie Unreal Engine zostały zawarte w e‑materiałach:

Pozostałe e‑materiały z serii dotyczącej tworzenia gry:

Już wiesz

Dotychczas w serii e‑materiałów nauczyliśmy się, jak korzystać z systemu Blueprint Visual Scripting. Potrafimy dodawać do gry obiekty i nadawać mi stworzone przez siebie materiały. Zaprojektowaliśmy poziom gry i dodaliśmy do niego zróżnicowane przeszkody, a także reakcję postaci na kolizję z nimi.

Twoje cele
  • Zaimplementujesz odrodzenie się bohatera po tym, gdy wskutek dotknięcia przeszkody straci życie.

  • Określisz warunki wygranej w swojej grze.

  • Dodasz komunikat, który pojawi się, gdy postać przejdzie cały tor.