Stworzenie filmu o tolerancji nie jest zadaniem prostym. Dobranie środków estetycznych, aby film był spójny wizualnie i treściowo, jest zadaniem równie trudnym. Przedstawione w dziele poglądy należy opowiedzieć, wykorzystując najprostsze środki wyrazu, aby widzowie mogli skupić się przede wszystkim na moralistycznym przesłaniu. Poza tym najtrudniej opowiada się o rzeczach, które wszystkim wydają się najprostsze. Wszyscy chyba wiemy, czym jest tolerancja, większośc z nas deklaruje się jako tolerancyjni. Ale co by było, gdyby każdy z nas chciał mieć wielbłąda? – pyta głównego bohatera urzędniczka. To właśnie jego ostentacja, przechadzanie się z wielbłądem po ulicach miasteczka i odmawianie realizowania fantazji innych dotyczących sposobów wykorzystania tytułowego „dużego zwierza” wzbudzają w innych mieszkańcach negatywne reakcje. Czy potrafimy zaakceptować to, co dziwne, inne, niecodzienne, nieszablonowe? Czy zawsze musimy wszystko rozumieć, ująć w ramy, dopasować do naszych wyobrażeń?
Zanalizujesz zachowania bohaterów filmu Jerzego Stuhra.
Ocenisz postawy bohaterów filmu.
Zastanowisz się, jak warstwa formalna filmu wpływa na jego wymowę.
Przeanalizujesz kadry filmowe.
Uwaga, lekcja spoza podstawy programowej. Uczniowie przed zajęciami powinni zapoznać się z treścią filmu Duże zwierzę.