Dużo rzeczy możemy opisać za pomocą liczb. Ułamki przedstawiają części całości, liczby naturalne wykorzystujemy do oznaczania liczby przedmiotów, jako identyfikatory, np. numery telefonów, numery PESEL, a liczby ujemne służą np. do opisywania temperatur poniżej zera czy długu. Dlatego działania na liczbach, zarówno pamięciowe jak i pisemne, to podstawa większości operacji matematycznych. Warto je przypomnieć i utrwalić.
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
R1QuH2wLWB6bW1
Ćwiczenie 2
Oblicz w pamięci. Uzupełnij poniższe równości, wpisując w luki odpowiednie liczby. Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij
Oblicz w pamięci. Uzupełnij poniższe równości, wpisując w luki odpowiednie liczby. Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
R1L9mtz1MSwp8
Ćwiczenie 3
Połącz w pary wyrażenie z jego wartością liczbową. Pamiętaj o kolejności wykonywania działań. Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4. , 5. , 6. , 7. Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4. , 5. , 6. , 7. Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4. , 5. , 6. , 7. Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4. , 5. , 6. , 7. Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4. , 5. , 6. , 7. Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4. , 5. , 6. , 7. Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4. , 5. , 6. , 7.
Połącz w pary wyrażenie z jego wartością liczbową. Pamiętaj o kolejności wykonywania działań. Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4. , 5. , 6. , 7. Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4. , 5. , 6. , 7. Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4. , 5. , 6. , 7. Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4. , 5. , 6. , 7. Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4. , 5. , 6. , 7. Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4. , 5. , 6. , 7. Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4. , 5. , 6. , 7.
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
RGbFIT78xhpKv1
Ćwiczenie 4
W liczbie czterocyfrowej brakuje cyfry dziesiątek. Jaką cyfrę należy wpisać w wolne miejsce, aby ta liczba była podzielna przez ? Zaznacz prawidłową odpowiedź. Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4.
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
RCHMikBNKZP5f1
Ćwiczenie 5
Ile liczb pierwszych jest wśród liczb: , , , , , , , , , , ? Zaznacz poprawną odpowiedź. Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4.
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
R17XRrJcl8NHf1
Ćwiczenie 6
Która z poniższych liczb jest podzielna przez i przez ? Zaznacz poprawną odpowiedź. Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4.
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
R1acu8h5rJEoQ2
Ćwiczenie 7
1. Tu uzupełnij 2. Tu uzupełnij 3. Tu uzupełnij
1. Tu uzupełnij 2. Tu uzupełnij 3. Tu uzupełnij
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
2
Ćwiczenie 8
Oblicz sposobem pisemnym i wpisz na ilustracje prawidłowe liczby.
RRBVgjoGN2WM3
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
RmOR12Gi14p2Z
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
RyWmgHy4w7shi
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
RxHXrXvnVIfIW
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
R1TPA4vaoQ5en
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
RJHKHjAeiZpix
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
R1XgsNKzhhhnb
Oblicz sposobem pisemnym i wpisz w puste miejsce prawidłowy wynik działania. Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij
Oblicz sposobem pisemnym i wpisz w puste miejsce prawidłowy wynik działania. Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
2
Ćwiczenie 9
Oblicz sposobem pisemnym i wpisz na ilustracje prawidłowe liczby.
R605z15GP25OE
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
R1dqDd59KBomA
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
Rv2ikc8oAGYEm
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
RDesaoT8cf3N2
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
RYHQDTVYxn3hz
Oblicz sposobem pisemnym i wpisz w puste miejsce prawidłowy wynik działania. Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij
Oblicz sposobem pisemnym i wpisz w puste miejsce prawidłowy wynik działania. Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
2
Ćwiczenie 10
Wykonaj mnożenie sposobem pisemnym i wpisz na ilustracje prawidłowe liczby.
RVFJruBTklIaa
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
R11YevpH5ybkl
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
R19fc8dISEUCF
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
RMidXfh35FMkj
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
RvDZkmA5USq2R
Wykonaj mnożenie sposobem pisemnym i wpisz w puste miejsce prawidłowy wynik działania. Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij
Wykonaj mnożenie sposobem pisemnym i wpisz w puste miejsce prawidłowy wynik działania. Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
2
Ćwiczenie 11
Wykonaj dzielenie sposobem pisemnym i wpisz na ilustracje prawidłowe liczby.
RqwLdgAqe1sih
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
R301vAkxw0DBR
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
RlL2zLuEXR9We
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
RzCjcnFhTd22U
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
R1QJvnobr0tdF
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
R14x47nqaepSI
Wykonaj dzielenie sposobem pisemnym i wpisz w puste miejsce prawidłowy wynik działania. Tu uzupełnij reszty Tu uzupełnij Tu uzupełnij reszty Tu uzupełnij Tu uzupełnij reszty Tu uzupełnij Tu uzupełnij reszty Tu uzupełnij Tu uzupełnij reszty Tu uzupełnij
Wykonaj dzielenie sposobem pisemnym i wpisz w puste miejsce prawidłowy wynik działania. Tu uzupełnij reszty Tu uzupełnij Tu uzupełnij reszty Tu uzupełnij Tu uzupełnij reszty Tu uzupełnij Tu uzupełnij reszty Tu uzupełnij Tu uzupełnij reszty Tu uzupełnij
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
2
Ćwiczenie 12
Na diagramie przedstawiono zbiory jabłek trzech największych producentów jabłek Unii Europejskiej w latach .
RqIHYXUuPg4NO1
Diagram słupkowy pionowy, z którego odczytujemy zbiory jabłek w tysiącach ton, trzech największych producentów jabłek Unii Europejskiej w latach 2012, 2013, 2014. Rok 2012 Polska – 2900, Włochy – 1939, Francja – 1169. Rok 2013 Polska – 3170, Włochy – 2122, Francja – 1507. Rok 2014 Polska – 3540, Włochy – 2388, Francja – 1487.
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
RYATAZ4sMdT3T
Możliwe odpowiedzi: 1. W roku Polska wyprodukowała o ton jabłek mniej niż Włochy i Francja razem., 2. W porównaniu z rokiem w roku największy wzrost produkcji jabłek odnotowano w Polsce., 3. W roku Polska wyprodukowała więcej jabłek niż Francja i Włochy razem w roku ., 4. Największy wzrost produkcji jabłek względem poprzedniego roku miał miejsce w Polsce w roku .
W roku Polska wyprodukowała o ton jabłek mniej niż Włochy i Francja razem.
W porównaniu z rokiem w roku największy wzrost produkcji jabłek odnotowano w Polsce.
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
2
Ćwiczenie 13
R1RjsOZWcYSF92
Pociąg przez godzin jechał ze średnią prędkością , a przez następne godzin z prędkością . Jaką drogę przebył w ciągu tych godzin? Uzupełnij odpowiedź, przeciągając w lukę odpowiednią liczbę lub kliknij w lukę i wybierz odpowiedź z listy rozwijalnej. Odpowiedź: Pociąg przebył 1. , 2. , 3. , 4. , 5. , 6. .
Pociąg przez godzin jechał ze średnią prędkością , a przez następne godzin z prędkością . Jaką drogę przebył w ciągu tych godzin? Uzupełnij odpowiedź, przeciągając w lukę odpowiednią liczbę lub kliknij w lukę i wybierz odpowiedź z listy rozwijalnej. Odpowiedź: Pociąg przebył 1. , 2. , 3. , 4. , 5. , 6. .
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
Zacznij od obliczenia długości drogi jaką pokonał pociąg jadąc z prędkością oraz . Dodaj do siebie otrzymane wyniki, a następnie ze wzoru na prędkość oblicz z jaką prędkością pociąg pokonał cały ten odcinek.
Ćwiczenie 14
R1YSpVRaqi1Ki2
Odległość między dwoma miejscowościami w linii prostej wynosi . Na mapie odpowiada jej odcinek o długości . Jaka jest skala tej mapy? Zaznacz poprawną odpowiedź. Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4.
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
Zacznij od zamiany odległości między miejscowościami w kilometrach na odległość w centymetrach, a następnie wyznacz stosunek odległości na mapie do odległości rzeczywistej.
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
R136od1PfbIF92
Ćwiczenie 18
Oblicz, a następnie uzupełnij równości, przeciągając w luki odpowiednie liczby lub kliknij w lukę i wybierz odpowiedź z listy rozwijalnej. 1. , 2. , 3. , 4. , 5. , 6. , 7. , 8. , 9. 1. , 2. , 3. , 4. , 5. , 6. , 7. , 8. , 9. 1. , 2. , 3. , 4. , 5. , 6. , 7. , 8. , 9. 1. , 2. , 3. , 4. , 5. , 6. , 7. , 8. , 9.
Oblicz, a następnie uzupełnij równości, przeciągając w luki odpowiednie liczby lub kliknij w lukę i wybierz odpowiedź z listy rozwijalnej. 1. , 2. , 3. , 4. , 5. , 6. , 7. , 8. , 9. 1. , 2. , 3. , 4. , 5. , 6. , 7. , 8. , 9. 1. , 2. , 3. , 4. , 5. , 6. , 7. , 8. , 9. 1. , 2. , 3. , 4. , 5. , 6. , 7. , 8. , 9.
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
RCTPgx77XSzVf2
Ćwiczenie 19
Uzupełnij poniższe zdania, wpisując w luki odpowiednie liczby całkowite. liczby to Tu uzupełnij. liczby to Tu uzupełnij. liczby to Tu uzupełnij. doby to Tu uzupełnij godzin. godziny to Tu uzupełnij minut. to Tu uzupełnij .
Uzupełnij poniższe zdania, wpisując w luki odpowiednie liczby całkowite. liczby to Tu uzupełnij. liczby to Tu uzupełnij. liczby to Tu uzupełnij. doby to Tu uzupełnij godzin. godziny to Tu uzupełnij minut. to Tu uzupełnij .
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
2
Ćwiczenie 20
Rszv2i60se5b92
Iza miała . Na prezent dla Dorotki wydała swoich oszczędności. Połowę pozostałej kwoty przeznaczyła na bilety do kina dla siebie i Dorotki. Ile pieniędzy zostało Izie? Uzupełnij odpowiedź, wpisując w lukę odpowiednią liczbę. Odpowiedź: Izie zostało Tu uzupełnij .
Iza miała . Na prezent dla Dorotki wydała swoich oszczędności. Połowę pozostałej kwoty przeznaczyła na bilety do kina dla siebie i Dorotki. Ile pieniędzy zostało Izie? Uzupełnij odpowiedź, wpisując w lukę odpowiednią liczbę. Odpowiedź: Izie zostało Tu uzupełnij .
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
Aby poznać odpowiedź, oblicz wartość wyrażenia .
RM7XWDyjxkKRE2
Ćwiczenie 21
Oblicz w pamięci. Uzupełnij poniższe równości, wpisując w luki odpowiednie liczby. Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij
Oblicz w pamięci. Uzupełnij poniższe równości, wpisując w luki odpowiednie liczby. Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
R10GuvLNakH2h2
Ćwiczenie 22
Oblicz w pamięci. Uzupełnij poniższe równości, wpisując w luki odpowiednie liczby. Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij
Oblicz w pamięci. Uzupełnij poniższe równości, wpisując w luki odpowiednie liczby. Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
R4TYlhyMGj5e92
Ćwiczenie 23
Oblicz sposobem pisemnym i wpisz w puste miejsce prawidłowy wynik działania. Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij
Oblicz sposobem pisemnym i wpisz w puste miejsce prawidłowy wynik działania. Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
RYt6wY6jy19PT2
Ćwiczenie 24
Dane liczby zaokrąglij do części dziesiątych. Wpisz poprawne liczby w puste pola. Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij
Dane liczby zaokrąglij do części dziesiątych. Wpisz poprawne liczby w puste pola. Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
RSA11ByoVyE212
Ćwiczenie 25
Dane liczby zaokrąglij do części setnych. Wpisz poprawne liczby w puste pola. Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij
Dane liczby zaokrąglij do części setnych. Wpisz poprawne liczby w puste pola. Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
R1OEHxwYLe0Lq2
Ćwiczenie 26
Dane liczby zaokrąglij do części tysięcznych. 1. Tu uzupełnij 2. Tu uzupełnij 3. Tu uzupełnij 4. Tu uzupełnij
Dane liczby zaokrąglij do części tysięcznych. 1. Tu uzupełnij 2. Tu uzupełnij 3. Tu uzupełnij 4. Tu uzupełnij
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
RSgBEMoGkWAoi2
Ćwiczenie 28
Daną część całości zapisz w postaci procentu. Wpisz odpowiednie liczby w puste pola. to Tu uzupełnij. to Tu uzupełnij. to Tu uzupełnij. to Tu uzupełnij. to Tu uzupełnij. to Tu uzupełnij. to Tu uzupełnij.
Daną część całości zapisz w postaci procentu. Wpisz odpowiednie liczby w puste pola. to Tu uzupełnij. to Tu uzupełnij. to Tu uzupełnij. to Tu uzupełnij. to Tu uzupełnij. to Tu uzupełnij. to Tu uzupełnij.
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
R1CGHtdBD7Jcv
Ćwiczenie 29
Wykonaj obliczenia i uzupełnij brakujące liczby. Wpisz odpowiednie liczby całkowite w puste pola. z to Tu uzupełnij . z to Tu uzupełnij . z to Tu uzupełnij . ze to Tu uzupełnij . z osób to Tu uzupełnij osób. z to Tu uzupełnij .
Wykonaj obliczenia i uzupełnij brakujące liczby. Wpisz odpowiednie liczby całkowite w puste pola. z to Tu uzupełnij . z to Tu uzupełnij . z to Tu uzupełnij . ze to Tu uzupełnij . z osób to Tu uzupełnij osób. z to Tu uzupełnij .
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
R1Bb4CzTZlULR2
Ćwiczenie 30
Wykonaj obliczenia i uzupełnij poniższe zdania, wpisując w luki odpowiednie liczby. Postaraj się liczyć w pamięci. z to Tu uzupełnij . z to Tu uzupełnij . z to Tu uzupełnij . z to Tu uzupełnij . z godzin to Tu uzupełnij . z ankietowanych to Tu uzupełnij osób.
Wykonaj obliczenia i uzupełnij poniższe zdania, wpisując w luki odpowiednie liczby. Postaraj się liczyć w pamięci. z to Tu uzupełnij . z to Tu uzupełnij . z to Tu uzupełnij . z to Tu uzupełnij . z godzin to Tu uzupełnij . z ankietowanych to Tu uzupełnij osób.
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
R1LV2NwRVeIPP2
Ćwiczenie 31
Ile Gosia zapłaciła za winogron po za kilogram i mandarynek po za kilogram? Uzupełnij odpowiedź, wpisując w lukę odpowiednią liczbę. Odpowiedź: Gosia zapłaciła Tu uzupełnij .
Ile Gosia zapłaciła za winogron po za kilogram i mandarynek po za kilogram? Uzupełnij odpowiedź, wpisując w lukę odpowiednią liczbę. Odpowiedź: Gosia zapłaciła Tu uzupełnij .
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
2
Ćwiczenie 32
R5D8nmEjY4LxH2
Na uszycie bluzki krawcowa zużyła materiału. Ile takich bluzek może uszyć z tego samego materiału? Uzupełnij odpowiedź, przeciągając w lukę odpowiednią liczbę lub kliknij w lukę i wybierz odpowiedź z listy rozwijalnej. Odpowiedź: Krawcowa może uszyć 1. , 2. , 3. , 4. , 5. takich bluzek.
Na uszycie bluzki krawcowa zużyła materiału. Ile takich bluzek może uszyć z tego samego materiału? Uzupełnij odpowiedź, przeciągając w lukę odpowiednią liczbę lub kliknij w lukę i wybierz odpowiedź z listy rozwijalnej. Odpowiedź: Krawcowa może uszyć 1. , 2. , 3. , 4. , 5. takich bluzek.
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
Zacznij od zamiany ułamków w taki sposób, aby były zapisane w jednakowej postaci. Następnie podziel długość całego materiału przez długość materiału potrzebnego na uszycie jednej bluzki. Pamiętaj, że odpowiedź musi być liczbą całkowitą.
2
Ćwiczenie 33
RydCOTUYAfGgV2
Jola miała . Kupiła książkę za oraz bransoletkę za . Jaki procent swoich pieniędzy wydała Jola na te zakupy? Uzupełnij odpowiedź, przeciągając w lukę odpowiednią liczbę lub kliknij w lukę i wybierz odpowiedź z listy rozwijalnej. Odpowiedź: Jola wydała 1. , 2. , 3. , 4. , 5. swoich pieniędzy.
Jola miała . Kupiła książkę za oraz bransoletkę za . Jaki procent swoich pieniędzy wydała Jola na te zakupy? Uzupełnij odpowiedź, przeciągając w lukę odpowiednią liczbę lub kliknij w lukę i wybierz odpowiedź z listy rozwijalnej. Odpowiedź: Jola wydała 1. , 2. , 3. , 4. , 5. swoich pieniędzy.
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
Zacznij od obliczenia kwoty jaką Jola wydała na zakupy, a następnie wyznacz jaki to procent liczby .
R1NAjtGVq0FNw2
Ćwiczenie 34
Kurtka kosztowała . Jej cenę obniżono najpierw o , a następnie o . Ile kosztuje ta kurtka po dwóch obniżkach? Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4.
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
RuiuJ3ZeY3G0f3
Ćwiczenie 35
Uzupełnij poniższe zdania, wpisując w luki odpowiednie liczby. Liczbą przeciwną do liczby jest liczba Tu uzupełnij.Liczbą przeciwną do liczby jest liczba Tu uzupełnij.Wartość bezwzględna liczby jest równa Tu uzupełnij.Wśród liczb: ; ; ; największą jest Tu uzupełnij.Wśród liczb: ; ; ; najmniejszą jest Tu uzupełnij.
Uzupełnij poniższe zdania, wpisując w luki odpowiednie liczby. Liczbą przeciwną do liczby jest liczba Tu uzupełnij.Liczbą przeciwną do liczby jest liczba Tu uzupełnij.Wartość bezwzględna liczby jest równa Tu uzupełnij.Wśród liczb: ; ; ; największą jest Tu uzupełnij.Wśród liczb: ; ; ; najmniejszą jest Tu uzupełnij.
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
R17lauAreg1gW3
Ćwiczenie 36
Oblicz, a następnie uzupełnij poniższe równości, wpisując w luki odpowiednie liczby. Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij
Oblicz, a następnie uzupełnij poniższe równości, wpisując w luki odpowiednie liczby. Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
RDNUeBOG3l0Ol
Ćwiczenie 37
Oblicz, a następnie uzupełnij poniższe równości, wpisując w luki odpowiednie liczby. Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij
Oblicz, a następnie uzupełnij poniższe równości, wpisując w luki odpowiednie liczby. Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
R1N7d5H0oVwHJ3
Ćwiczenie 38
Oblicz, a następnie uzupełnij poniższe równości, wpisując w luki odpowiednie liczby. Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij
Oblicz, a następnie uzupełnij poniższe równości, wpisując w luki odpowiednie liczby. Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij Tu uzupełnij
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
R1TEA6bHYuBuk3
Ćwiczenie 39
Rano temperatura powietrza wynosiła , w południe wzrosła o , ale do wieczora spadła o . Jaka była temperatura powietrza wieczorem? Uzupełnij odpowiedź, wpisując w lukę odpowiednią liczbę. Odpowiedź: Temperatura powietrza wieczorem wynosiła Tu uzupełnij.
Rano temperatura powietrza wynosiła , w południe wzrosła o , ale do wieczora spadła o . Jaka była temperatura powietrza wieczorem? Uzupełnij odpowiedź, wpisując w lukę odpowiednią liczbę. Odpowiedź: Temperatura powietrza wieczorem wynosiła Tu uzupełnij.
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
3
Ćwiczenie 40
Pewnego zimowego dnia w sześciu stolicach europejskich odnotowano następujące temperatury:
Warszawa ,
Wiedeń ,
Moskwa ,
Rzym ,
Oslo ,
Ateny .
R9dOaNaZmdHBy
Uzupełnij zdania, przeciągając w luki odpowiednie liczby lub kliknij w lukę i wybierz odpowiedź z listy rozwijalnej. Różnica temperatur między najcieplejszą i najzimniejszą stolicą wynosi 1. , 2. , 3. , 4. , 5. , 6. .Różnica temperatur między Oslo i Moskwą wynosiła 1. , 2. , 3. , 4. , 5. , 6. .
Uzupełnij zdania, przeciągając w luki odpowiednie liczby lub kliknij w lukę i wybierz odpowiedź z listy rozwijalnej. Różnica temperatur między najcieplejszą i najzimniejszą stolicą wynosi 1. , 2. , 3. , 4. , 5. , 6. .Różnica temperatur między Oslo i Moskwą wynosiła 1. , 2. , 3. , 4. , 5. , 6. .
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.