Dużo rzeczy możemy opisać za pomocą liczb. Ułamki przedstawiają części całości, liczby naturalne wykorzystujemy do oznaczania liczby przedmiotów, jako identyfikatory, np. numery telefonów, numery PESEL, a liczby ujemne służą np. do opisywania temperatur poniżej zera czy długu. Dlatego działania na liczbach, zarówno pamięciowe jak i pisemne, to podstawa większości operacji matematycznych. Warto je przypomnieć i utrwalić.
RbGuLLtpAOp6A1
Ćwiczenie 1
R1QuH2wLWB6bW1
Ćwiczenie 2
R1L9mtz1MSwp8
Ćwiczenie 3
RGbFIT78xhpKv1
Ćwiczenie 4
RCHMikBNKZP5f1
Ćwiczenie 5
R17XRrJcl8NHf1
Ćwiczenie 6
R1acu8h5rJEoQ2
Ćwiczenie 7
2
Ćwiczenie 8
Oblicz sposobem pisemnym i wpisz na ilustracje prawidłowe liczby.
RRBVgjoGN2WM3
RmOR12Gi14p2Z
RyWmgHy4w7shi
RxHXrXvnVIfIW
R1TPA4vaoQ5en
RJHKHjAeiZpix
R1XgsNKzhhhnb
2
Ćwiczenie 9
Oblicz sposobem pisemnym i wpisz na ilustracje prawidłowe liczby.
R605z15GP25OE
R1dqDd59KBomA
Rv2ikc8oAGYEm
RDesaoT8cf3N2
RYHQDTVYxn3hz
2
Ćwiczenie 10
Wykonaj mnożenie sposobem pisemnym i wpisz na ilustracje prawidłowe liczby.
RVFJruBTklIaa
R11YevpH5ybkl
R19fc8dISEUCF
RMidXfh35FMkj
RvDZkmA5USq2R
2
Ćwiczenie 11
Wykonaj dzielenie sposobem pisemnym i wpisz na ilustracje prawidłowe liczby.
RqwLdgAqe1sih
R301vAkxw0DBR
RlL2zLuEXR9We
RzCjcnFhTd22U
R1QJvnobr0tdF
R14x47nqaepSI
2
Ćwiczenie 12
Na diagramie przedstawiono zbiory jabłek trzech największych producentów jabłek Unii Europejskiej w latach .
RqIHYXUuPg4NO1
RYATAZ4sMdT3T
2
Ćwiczenie 13
R1RjsOZWcYSF92
Zacznij od obliczenia długości drogi jaką pokonał pociąg jadąc z prędkością oraz . Dodaj do siebie otrzymane wyniki, a następnie ze wzoru na prędkość oblicz z jaką prędkością pociąg pokonał cały ten odcinek.
Ćwiczenie 14
R1YSpVRaqi1Ki2
Zacznij od zamiany odległości między miejscowościami w kilometrach na odległość w centymetrach, a następnie wyznacz stosunek odległości na mapie do odległości rzeczywistej.
R14b67cMrd4ZX2
Ćwiczenie 15
R1UEEaPyN3ZlG2
Ćwiczenie 16
Rs4fFusrBJjuC2
Ćwiczenie 17
R136od1PfbIF92
Ćwiczenie 18
RCTPgx77XSzVf2
Ćwiczenie 19
2
Ćwiczenie 20
Rszv2i60se5b92
Aby poznać odpowiedź, oblicz wartość wyrażenia .
RM7XWDyjxkKRE2
Ćwiczenie 21
R10GuvLNakH2h2
Ćwiczenie 22
R4TYlhyMGj5e92
Ćwiczenie 23
RYt6wY6jy19PT2
Ćwiczenie 24
RSA11ByoVyE212
Ćwiczenie 25
R1OEHxwYLe0Lq2
Ćwiczenie 26
R1MFzT9ODiDKJ2
Ćwiczenie 27
RSgBEMoGkWAoi2
Ćwiczenie 28
R1CGHtdBD7Jcv
Ćwiczenie 29
R1Bb4CzTZlULR2
Ćwiczenie 30
R1LV2NwRVeIPP2
Ćwiczenie 31
2
Ćwiczenie 32
R5D8nmEjY4LxH2
Zacznij od zamiany ułamków w taki sposób, aby były zapisane w jednakowej postaci. Następnie podziel długość całego materiału przez długość materiału potrzebnego na uszycie jednej bluzki. Pamiętaj, że odpowiedź musi być liczbą całkowitą.
2
Ćwiczenie 33
RydCOTUYAfGgV2
Zacznij od obliczenia kwoty jaką Jola wydała na zakupy, a następnie wyznacz jaki to procent liczby .
R1NAjtGVq0FNw2
Ćwiczenie 34
RuiuJ3ZeY3G0f3
Ćwiczenie 35
R17lauAreg1gW3
Ćwiczenie 36
RDNUeBOG3l0Ol
Ćwiczenie 37
R1N7d5H0oVwHJ3
Ćwiczenie 38
R1TEA6bHYuBuk3
Ćwiczenie 39
3
Ćwiczenie 40
Pewnego zimowego dnia w sześciu stolicach europejskich odnotowano następujące temperatury: