Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
1
Pokaż ćwiczenia:

W tym materiale możesz sprawdzić swoją wiedzę o ułamkach zwykłych i umiejętności wykonywania działań na nich. Spróbuj samodzielnie rozwiązać umieszczone tu ćwiczenia. Jeśli napotkasz problemy, możesz skorzystać z podpowiedzi zamieszczonych poniżej na fiszkach.

RUvcjgXRESnSD
Zapoznaj się z fiszkami dotyczącymi operacji na ułamkach zwykłych.
Dodawanie ułamków zwykłych
Możliwe odpowiedzi: 1. Aby zamienić ułamek niewłaściwy na liczbę mieszaną należy zastanowić się, ile razy liczba w mianowniku mieści się w liczbie w liczniku oraz jaka reszta nam pozostaje. Liczba całości jest częścią całkowitą, reszta z dzielenia jest licznikiem części ułamkowej, a mianownik pozostaje bez zmian. Przykładowo:
237=327, bo 23:7=3 reszty 2., 2. Aby zamienić liczbę mieszaną na ułamek, mnożymy część całkowitą przez mianownik części ułamkowej i dodajemy licznik części ułamkowej, Tak wyznaczoną liczbę wpisujemy w liczniku ułamka niewłaściwego, a mianownik pozostaje bez zmian. Przykładowo :
434=4·4+34=16+34=194., 3. Dodawanie ułamków zwykłych polega na sprowadzeniu ułamków do wspólnego mianownika, a następnie na dodawaniu liczników do siebie w odpowiednio rozszerzonych ułamkach. Wspólnym mianownikiem jest najmniejsza wspólna wielokrotność obu liczb występujących w mianownikach ułamków. Przykładowo:
310+12=3·110·1+1·52·5=310+510=810., 4. Dzielenie ułamków zwykłych polega na odwróceniu drugiego ułamka i pomnożeniu go przez pierwszy. Przykładowo:
38:124=38·241=728=9, 5. Odejmowanie ułamków zwykłych polega na sprowadzeniu ułamków do wspólnego mianownika, a następnie na odjęciu liczników do siebie w odpowiednio rozszerzonych ułamkach. Wspólnym mianownikiem jest najmniejsza wspólna wielokrotność obu liczb występujących w mianownikach ułamków. Przykładowo:
45-12=4·25·2-1·52·5=810-510=310, 6. Mnożenie ułamków zwykłych polega na pomnożeniu licznika przez licznik oraz mianownika przez mianownik. Otrzymany ułamek można skrócić. Przykładowo:
67·23=1221=47
Odejmowanie ułamków zwykłych
Możliwe odpowiedzi: 1. Aby zamienić ułamek niewłaściwy na liczbę mieszaną należy zastanowić się, ile razy liczba w mianowniku mieści się w liczbie w liczniku oraz jaka reszta nam pozostaje. Liczba całości jest częścią całkowitą, reszta z dzielenia jest licznikiem części ułamkowej, a mianownik pozostaje bez zmian. Przykładowo:
237=327, bo 23:7=3 reszty 2., 2. Aby zamienić liczbę mieszaną na ułamek, mnożymy część całkowitą przez mianownik części ułamkowej i dodajemy licznik części ułamkowej, Tak wyznaczoną liczbę wpisujemy w liczniku ułamka niewłaściwego, a mianownik pozostaje bez zmian. Przykładowo :
434=4·4+34=16+34=194., 3. Dodawanie ułamków zwykłych polega na sprowadzeniu ułamków do wspólnego mianownika, a następnie na dodawaniu liczników do siebie w odpowiednio rozszerzonych ułamkach. Wspólnym mianownikiem jest najmniejsza wspólna wielokrotność obu liczb występujących w mianownikach ułamków. Przykładowo:
310+12=3·110·1+1·52·5=310+510=810., 4. Dzielenie ułamków zwykłych polega na odwróceniu drugiego ułamka i pomnożeniu go przez pierwszy. Przykładowo:
38:124=38·241=728=9, 5. Odejmowanie ułamków zwykłych polega na sprowadzeniu ułamków do wspólnego mianownika, a następnie na odjęciu liczników do siebie w odpowiednio rozszerzonych ułamkach. Wspólnym mianownikiem jest najmniejsza wspólna wielokrotność obu liczb występujących w mianownikach ułamków. Przykładowo:
45-12=4·25·2-1·52·5=810-510=310, 6. Mnożenie ułamków zwykłych polega na pomnożeniu licznika przez licznik oraz mianownika przez mianownik. Otrzymany ułamek można skrócić. Przykładowo:
67·23=1221=47
Mnożenie ułamków zwykłych
Możliwe odpowiedzi: 1. Aby zamienić ułamek niewłaściwy na liczbę mieszaną należy zastanowić się, ile razy liczba w mianowniku mieści się w liczbie w liczniku oraz jaka reszta nam pozostaje. Liczba całości jest częścią całkowitą, reszta z dzielenia jest licznikiem części ułamkowej, a mianownik pozostaje bez zmian. Przykładowo:
237=327, bo 23:7=3 reszty 2., 2. Aby zamienić liczbę mieszaną na ułamek, mnożymy część całkowitą przez mianownik części ułamkowej i dodajemy licznik części ułamkowej, Tak wyznaczoną liczbę wpisujemy w liczniku ułamka niewłaściwego, a mianownik pozostaje bez zmian. Przykładowo :
434=4·4+34=16+34=194., 3. Dodawanie ułamków zwykłych polega na sprowadzeniu ułamków do wspólnego mianownika, a następnie na dodawaniu liczników do siebie w odpowiednio rozszerzonych ułamkach. Wspólnym mianownikiem jest najmniejsza wspólna wielokrotność obu liczb występujących w mianownikach ułamków. Przykładowo:
310+12=3·110·1+1·52·5=310+510=810., 4. Dzielenie ułamków zwykłych polega na odwróceniu drugiego ułamka i pomnożeniu go przez pierwszy. Przykładowo:
38:124=38·241=728=9, 5. Odejmowanie ułamków zwykłych polega na sprowadzeniu ułamków do wspólnego mianownika, a następnie na odjęciu liczników do siebie w odpowiednio rozszerzonych ułamkach. Wspólnym mianownikiem jest najmniejsza wspólna wielokrotność obu liczb występujących w mianownikach ułamków. Przykładowo:
45-12=4·25·2-1·52·5=810-510=310, 6. Mnożenie ułamków zwykłych polega na pomnożeniu licznika przez licznik oraz mianownika przez mianownik. Otrzymany ułamek można skrócić. Przykładowo:
67·23=1221=47
Dzielenie ułamków zwykłych
Możliwe odpowiedzi: 1. Aby zamienić ułamek niewłaściwy na liczbę mieszaną należy zastanowić się, ile razy liczba w mianowniku mieści się w liczbie w liczniku oraz jaka reszta nam pozostaje. Liczba całości jest częścią całkowitą, reszta z dzielenia jest licznikiem części ułamkowej, a mianownik pozostaje bez zmian. Przykładowo:
237=327, bo 23:7=3 reszty 2., 2. Aby zamienić liczbę mieszaną na ułamek, mnożymy część całkowitą przez mianownik części ułamkowej i dodajemy licznik części ułamkowej, Tak wyznaczoną liczbę wpisujemy w liczniku ułamka niewłaściwego, a mianownik pozostaje bez zmian. Przykładowo :
434=4·4+34=16+34=194., 3. Dodawanie ułamków zwykłych polega na sprowadzeniu ułamków do wspólnego mianownika, a następnie na dodawaniu liczników do siebie w odpowiednio rozszerzonych ułamkach. Wspólnym mianownikiem jest najmniejsza wspólna wielokrotność obu liczb występujących w mianownikach ułamków. Przykładowo:
310+12=3·110·1+1·52·5=310+510=810., 4. Dzielenie ułamków zwykłych polega na odwróceniu drugiego ułamka i pomnożeniu go przez pierwszy. Przykładowo:
38:124=38·241=728=9, 5. Odejmowanie ułamków zwykłych polega na sprowadzeniu ułamków do wspólnego mianownika, a następnie na odjęciu liczników do siebie w odpowiednio rozszerzonych ułamkach. Wspólnym mianownikiem jest najmniejsza wspólna wielokrotność obu liczb występujących w mianownikach ułamków. Przykładowo:
45-12=4·25·2-1·52·5=810-510=310, 6. Mnożenie ułamków zwykłych polega na pomnożeniu licznika przez licznik oraz mianownika przez mianownik. Otrzymany ułamek można skrócić. Przykładowo:
67·23=1221=47
Zamiana ułamka niewłaściwego na liczbę mieszaną
Możliwe odpowiedzi: 1. Aby zamienić ułamek niewłaściwy na liczbę mieszaną należy zastanowić się, ile razy liczba w mianowniku mieści się w liczbie w liczniku oraz jaka reszta nam pozostaje. Liczba całości jest częścią całkowitą, reszta z dzielenia jest licznikiem części ułamkowej, a mianownik pozostaje bez zmian. Przykładowo:
237=327, bo 23:7=3 reszty 2., 2. Aby zamienić liczbę mieszaną na ułamek, mnożymy część całkowitą przez mianownik części ułamkowej i dodajemy licznik części ułamkowej, Tak wyznaczoną liczbę wpisujemy w liczniku ułamka niewłaściwego, a mianownik pozostaje bez zmian. Przykładowo :
434=4·4+34=16+34=194., 3. Dodawanie ułamków zwykłych polega na sprowadzeniu ułamków do wspólnego mianownika, a następnie na dodawaniu liczników do siebie w odpowiednio rozszerzonych ułamkach. Wspólnym mianownikiem jest najmniejsza wspólna wielokrotność obu liczb występujących w mianownikach ułamków. Przykładowo:
310+12=3·110·1+1·52·5=310+510=810., 4. Dzielenie ułamków zwykłych polega na odwróceniu drugiego ułamka i pomnożeniu go przez pierwszy. Przykładowo:
38:124=38·241=728=9, 5. Odejmowanie ułamków zwykłych polega na sprowadzeniu ułamków do wspólnego mianownika, a następnie na odjęciu liczników do siebie w odpowiednio rozszerzonych ułamkach. Wspólnym mianownikiem jest najmniejsza wspólna wielokrotność obu liczb występujących w mianownikach ułamków. Przykładowo:
45-12=4·25·2-1·52·5=810-510=310, 6. Mnożenie ułamków zwykłych polega na pomnożeniu licznika przez licznik oraz mianownika przez mianownik. Otrzymany ułamek można skrócić. Przykładowo:
67·23=1221=47
Zamiana liczby mieszanej na ułamek niewłaściwy
Możliwe odpowiedzi: 1. Aby zamienić ułamek niewłaściwy na liczbę mieszaną należy zastanowić się, ile razy liczba w mianowniku mieści się w liczbie w liczniku oraz jaka reszta nam pozostaje. Liczba całości jest częścią całkowitą, reszta z dzielenia jest licznikiem części ułamkowej, a mianownik pozostaje bez zmian. Przykładowo:
237=327, bo 23:7=3 reszty 2., 2. Aby zamienić liczbę mieszaną na ułamek, mnożymy część całkowitą przez mianownik części ułamkowej i dodajemy licznik części ułamkowej, Tak wyznaczoną liczbę wpisujemy w liczniku ułamka niewłaściwego, a mianownik pozostaje bez zmian. Przykładowo :
434=4·4+34=16+34=194., 3. Dodawanie ułamków zwykłych polega na sprowadzeniu ułamków do wspólnego mianownika, a następnie na dodawaniu liczników do siebie w odpowiednio rozszerzonych ułamkach. Wspólnym mianownikiem jest najmniejsza wspólna wielokrotność obu liczb występujących w mianownikach ułamków. Przykładowo:
310+12=3·110·1+1·52·5=310+510=810., 4. Dzielenie ułamków zwykłych polega na odwróceniu drugiego ułamka i pomnożeniu go przez pierwszy. Przykładowo:
38:124=38·241=728=9, 5. Odejmowanie ułamków zwykłych polega na sprowadzeniu ułamków do wspólnego mianownika, a następnie na odjęciu liczników do siebie w odpowiednio rozszerzonych ułamkach. Wspólnym mianownikiem jest najmniejsza wspólna wielokrotność obu liczb występujących w mianownikach ułamków. Przykładowo:
45-12=4·25·2-1·52·5=810-510=310, 6. Mnożenie ułamków zwykłych polega na pomnożeniu licznika przez licznik oraz mianownika przez mianownik. Otrzymany ułamek można skrócić. Przykładowo:
67·23=1221=47
  1. Dodawanie ułamków zwykłych

Dodawanie ułamków zwykłych polega na sprowadzeniu ułamków do wspólnego mianownika, a następnie na dodawaniu liczników do siebie w odpowiednio rozszerzonych ułamkach. Wspólnym mianownikiem jest najmniejsza wspólna wielokrotność obu liczb występujących w mianownikach ułamków. Przykładowo:

310+12=3·110·1+1·52·5=310+510=810.

  1. Odejmowanie ułamków zwykłych

Odejmowanie ułamków zwykłych polega na sprowadzeniu ułamków do wspólnego mianownika, a następnie na odjęciu liczników do siebie w odpowiednio rozszerzonych ułamkach. Wspólnym mianownikiem jest najmniejsza wspólna wielokrotność obu liczb występujących w mianownikach ułamków. Przykładowo:

45-12=4·25·2-1·52·5=810-510=310

  1. Mnożenie ułamków zwykłych

Mnożenie ułamków zwykłych polega na pomnożeniu licznika przez licznik oraz mianownika przez mianownik. Otrzymany ułamek można skrócić. Przykładowo:

67·23=1221=47

  1. Dzielenie ułamków zwykłych

Dzielenie ułamków zwykłych polega na odwróceniu drugiego ułamka i pomnożeniu go przez pierwszy. Przykładowo:

38:124=38·241=728=9

  1. Zamiana ułamka niewłaściwego na liczbę mieszaną

Aby zamienić ułamek niewłaściwy na liczbę mieszaną należy zastanowić się, ile razy liczba w mianowniku mieści się w liczbie w liczniku oraz jaka reszta nam pozostaje. Liczba całości jest częścią całkowitą, reszta z dzielenia jest licznikiem części ułamkowej, a mianownik pozostaje bez zmian. Przykładowo:
237=327, bo 23:7=3 reszty 2.

  1. Zamiana liczby mieszanej na ułamek niewłaściwy

Aby zamienić liczbę mieszaną na ułamek, mnożymy część całkowitą przez mianownik części ułamkowej i dodajemy licznik części ułamkowej, Tak wyznaczoną liczbę wpisujemy w liczniku ułamka niewłaściwego, a mianownik pozostaje bez zmian. Przykładowo :

434=4·4+34=16+34=194.

RFlIuBfMpBBhv1
Ćwiczenie 1
Uzupełnij zdania właściwymi ułamkami. Przeciągnij w luki odpowiednie liczby lub kliknij w lukę i wybierz odpowiedź z listy rozwijalnej. Ułamek o mianowniku 6 i liczniku 5 to 1. 94, 2. 56, 3. 49, 4. 65.Ułamek o mianowniku 9 i liczniku o 5 mniejszym od mianownika to 1. 94, 2. 56, 3. 49, 4. 65.
1
Ćwiczenie 2
RUROl5fMxfmeC
Jaką część rysunku zamalowano, a jaką część pozostawiono niezamalowaną? Przeciągnij w kółka prawidłowe odpowiedzi.
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
RQRBgSraUVPpP
Prostokąt podzielono trzema pionowymi odcinkami na równe części i jednym poziomy również na równe części. Na ile części podzielono figurę? Czy możemy rozdzielić wydzielone kawałki figury równo na cztery osoby?
Uzupełnij luki, wpisując odpowiednią liczbę w pierwszą lukę, natomiast w drugą lukę słowa można albo nie można. Prostokąt podzielono na Tu uzupełnij równych części, zatem Tu uzupełnij równo podzielić jej kawałki na cztery osoby.
1
Ćwiczenie 3
R1TQMu8Mgcurr
Jakim liczbom odpowiadają zaznaczone punkty? Uzupełnij grafikę, przeciągając w luki prawidłowe odpowiedzi.
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
R15ckguxadmrC
Oś ma podziałkę co jedna ósma. Jakie współrzędne mają określone poniżej punkty? Uzupełnij luki, wpisując ułamki z ukośnikiem, na przykład 1/2 . Ułamki podawaj w wersji skróconej. Punkt A znajduje się jedną jednostkę na prawo od zera. Ma on więc współrzędne: Tu uzupełnij. Punkt B znajduje się jedną jednostkę na prawo od punktu A. Ma on więc współrzędne: Tu uzupełnij. Punkt C znajduje się cztery jednostki na lewo od jeden. Ma on więc współrzędne: Tu uzupełnij. Punkt D znajduje się osiem jednostek na prawo od zera. Ma on więc współrzędne: Tu uzupełnij. Punkt E znajduje się jedną jednostkę na lewo od jeden. Ma on więc współrzędne: Tu uzupełnij. Punkt F znajduje się szesnaście jednostek na prawo od zera. Ma on więc współrzędne: Tu uzupełnij.
Rvv8WuMXqbqFW1
Ćwiczenie 4
Przedstaw ułamki w postaci ilorazów. Uzupełnij równości, przeciągając w luki odpowiednie liczby lub kliknij w lukę i wybierz odpowiedź z listy rozwijalnej. 154= 1. 7, 2. 4, 3. 20, 4. 15, 5. 37, 6. 39, 7. 311, 8. 2 : 1. 7, 2. 4, 3. 20, 4. 15, 5. 37, 6. 39, 7. 311, 8. 2 207= 1. 7, 2. 4, 3. 20, 4. 15, 5. 37, 6. 39, 7. 311, 8. 2 : 1. 7, 2. 4, 3. 20, 4. 15, 5. 37, 6. 39, 7. 311, 8. 2 372= 1. 7, 2. 4, 3. 20, 4. 15, 5. 37, 6. 39, 7. 311, 8. 2 : 1. 7, 2. 4, 3. 20, 4. 15, 5. 37, 6. 39, 7. 311, 8. 2 31139= 1. 7, 2. 4, 3. 20, 4. 15, 5. 37, 6. 39, 7. 311, 8. 2 : 1. 7, 2. 4, 3. 20, 4. 15, 5. 37, 6. 39, 7. 311, 8. 2
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
R1YTUOZoNU4GZ2
Ćwiczenie 5
Który z podanych ułamków spełnia poniższą nierówność? Uzupełnij nierówność, przeciągając w lukę odpowiednią liczbę lub kliknij w lukę i wybierz odpowiedź z listy rozwijalnej. 27< 1. 17, 2. 15, 3. 32, 4. 37, 5. 215 <45
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
RDkx5sPGjSHu12
Ćwiczenie 6
Co powinniśmy wstawić w miejsce kropek, aby równości były prawdzie? Uzupełnij luki, wpisując w nie odpowiednie liczby. 25=15
W miejsce kropek powinniśmy wstawić Tu uzupełnij.1824=9
W miejsce kropek powinniśmy wstawić Tu uzupełnij.811=99
W miejsce kropek powinniśmy wstawić Tu uzupełnij.2432=6
W miejsce kropek powinniśmy wstawić Tu uzupełnij.
R1Mja0MoGmRSU2
Ćwiczenie 7
Połącz w pary ułamki równe. 612 Możliwe odpowiedzi: 1. 23, 2. 12, 3. 14, 4. 13 69 Możliwe odpowiedzi: 1. 23, 2. 12, 3. 14, 4. 13 1236 Możliwe odpowiedzi: 1. 23, 2. 12, 3. 14, 4. 13 2496 Możliwe odpowiedzi: 1. 23, 2. 12, 3. 14, 4. 13
2
Ćwiczenie 8
R1Owgd95fsWJv
Zamień liczbę mieszaną na ułamek niewłaściwy. Przeciągnij i upuść w luki prawidłowe odpowiedzi. 423= 1. 195, 2. 223, 3. 113, 4. 143, 5. 375, 6. 415765= 1. 195, 2. 223, 3. 113, 4. 143, 5. 375, 6. 415
2
Ćwiczenie 9
R19hdfNimB9Dp
Uzupełnij luki, przeciągając odpowiednie liczby mieszane lub kliknij w lukę i wybierz odpowiedź z listy rozwijalnej. 238= 1. 278, 2. 258, 3. 223, 4. 213, 5. 234, 6. 25122812= 1. 278, 2. 258, 3. 223, 4. 213, 5. 234, 6. 2512
2
Ćwiczenie 10
R11or67k5ofjS
Odpowiedz na pytania. Uzupełnij odpowiedzi, przeciągając w luki odpowiednie liczby lub kliknij w lukę i wybierz odpowiedź z listy rozwijalnej. 7 minut - jaka to część godziny?
Odpowiedź:To 1. 730, 2. 231000, 3. 760, 4. 23100, 5. 251000, 6. 560 część godziny.
23 metry - jaka to część kilometra?
Odpowiedź:To 1. 730, 2. 231000, 3. 760, 4. 23100, 5. 251000, 6. 560 część kilometra.
3
Ćwiczenie 11
RzUq0rh20FEzv
Oblicz, pamiętając o skracaniu i wyłączaniu całości. Przeciągnij i upuść w luki prawidłowe odpowiedzi. 125+245=1. 512, 2. 625, 3. 612, 4. 418, 5. 415, 6. 713
256 +346=1. 512, 2. 625, 3. 612, 4. 418, 5. 415, 6. 713
3
Ćwiczenie 12
R1axD16HnU7Tz
Oblicz, pamiętając o skracaniu ułamków. Przeciągnij i upuść w luki prawidłowe odpowiedzi. 31124 -2724=1. 215, 2. 334, 3. 114, 4. 134, 5. 116, 6. 147
658 -4 78=1. 215, 2. 334, 3. 114, 4. 134, 5. 116, 6. 147
R16CZDJBkS1Ee2
Ćwiczenie 13
Odpowiedz na pytanie. Przeciągnij i upuść w lukę prawidłową odpowiedź. Marek spośród 28 zadań rozwiązał 17. Jakiej części wszystkich zadań Marek nie rozwiązał?
Odpowiedź: Marek nie rozwiązał 1. 1128, 2. 1728, 3. 1117, 4. 811 wszystkich zadań.
RrlhZtCwahzjE2
Ćwiczenie 14
Koncert na orkiestrę Witolda Lutosławskiego składa się z trzech części. Pierwsza część trwa 3 minuty, druga 6 minut, a trzecia 18 minut. Jaką część całego koncertu stanowi jego ostatnia część? Zaznacz wszystkie poprawne odpowiedzi. Możliwe odpowiedzi: 1. 1827, 2. 2027, 3. 1018, 4. 69, 5. 23, 6. 13
RHzjVqf3hUcm42
Ćwiczenie 15
W sklepie było 30 m materiału. Pierwszego dnia sprzedano 12 m, drugiego dnia 735 m, a trzeciego 845 m. Uzupełnij zdania, przeciągając w luki odpowiednie liczby lub kliknij w lukę i wybierz odpowiedź z listy rozwijalnej. Ile metrów materiału sprzedano w ciągu tych trzech dni?
Odpowiedź: W ciągu trzech dni sprzedano 1. 225, 2. 2526, 3. 2825, 4. 135, 5. 149, 6. 2825 m materiału.Ile metrów materiału pozostało jeszcze w sklepie po trzech dniach?
Odpowiedź: W sklepie pozostało jeszcze 1. 225, 2. 2526, 3. 2825, 4. 135, 5. 149, 6. 2825 m materiału.
RpGWAsB9DMuGw2
Ćwiczenie 16
Oblicz obwód każdego z trójkątów, a następnie uzupełnij zdania, przeciągając w luki odpowiednie liczby lub kliknij w lukę i wybierz odpowiedź z listy rozwijalnej. Boki trójkąta mają długości: 534 cm, 224 cm314 cm.
Odpowiedź: Obwód tego trójkąta wynosi 1. 1214, 2. 1112, 3. 10, 4. 8, 5. 758, 6. 1018, 7. 934 cm.
Jeden bok trójkąta ma długość 438 cm, drugi bok jest od niego krótszy o 158 cm, a trzeci bok jest dłuższy od drugiego o 18 cm.
Odpowiedź: Obwód tego trójkąta wynosi 1. 1214, 2. 1112, 3. 10, 4. 8, 5. 758, 6. 1018, 7. 934 cm.
2
Ćwiczenie 17

Kacper przeznacza codziennie 4 godziny czasu wolnego od nauki na czytanie książki, grę na komputerze, jazdę na rowerze oraz spacer z psem. Czas przeznaczony na niektóre z tych czynności zapisał w tabeli.

Aktywność

Czas

czytanie książki

5 6 godziny

jazda na rowerze

1 36 godziny

spacer z psem

2 6 godziny

gra na komputerze

?

W oparciu o informacje zawarte w tabeli, odpowiedz na poniższe pytania.

RQLmcJ6IqBjTC
1. Ile godzin Kacper przeznaczył na grę na komputerze? Zaznacz wszystkie prawidłowe odpowiedzi. Możliwe odpowiedzi: 1. 126, 2. 134, 3. 115, 4. 113
R1VmZn80wRwOX
2. Ile minut zajmuje Kacprowi codziennie gra na komputerze? Uzupełnij lukę, wpisując poprawną liczbę. Odpowiedź: Gra na komputerze codziennie zajmuje Kacprowi Tu uzupełnij minut.
RO3rxuUh20s2h2
Ćwiczenie 18
Kasia przeczytała 80 stron swojej dwustustronicowej książki, a Gosia 32 strony książki liczącej 76 stron. Oblicz i odpowiedz, która z dziewcząt przeczytała większą część swojej książki. Przeciągnij w luki prawidłowe odpowiedzi. Odpowiedź: Gosia przeczytała 1. Gosia, 2. 1115, 3. 820, 4. 1118, 5. Kasia, 6. 615, 7. 819, 8. 1320 swojej książki, a Kasia 1. Gosia, 2. 1115, 3. 820, 4. 1118, 5. Kasia, 6. 615, 7. 819, 8. 1320 swojej. Większą część swojej książki przeczytała 1. Gosia, 2. 1115, 3. 820, 4. 1118, 5. Kasia, 6. 615, 7. 819, 8. 1320
R1FiihybEaJNY3
Ćwiczenie 19
Suma czterech liczb jest równa 18. Pierwsza liczba to 458, druga jest od niej o 178 mniejsza, a trzecia jest o 58 większa od drugiej. Jakie to liczby? Uzupełnij luki, przeciągając odpowiednie liczby lub kliknij w lukę i wybierz odpowiedź z listy rozwijalnej. Pierwsza liczba to 1. 714, 2. 338, 3. 234, 4. 458, 5. 678, 6. 358, 7. 218,Druga liczba to 1. 714, 2. 338, 3. 234, 4. 458, 5. 678, 6. 358, 7. 218,Trzecia liczba to 1. 714, 2. 338, 3. 234, 4. 458, 5. 678, 6. 358, 7. 218,Czwarta liczba to 1. 714, 2. 338, 3. 234, 4. 458, 5. 678, 6. 358, 7. 218.
RiVKVqsXdaJ173
Ćwiczenie 20
Jak zmieni się różnica, gdy odjemną zwiększymy o 1319 , a odjemnik o 179? Zaznacz poprawną odpowiedź. Możliwe odpowiedzi: 1. Zwiększy się o 1113., 2. Zmniejszy się o 1213., 3. Zwiększy się o 1013., 4. Zwiększy się o 1413.
3
Ćwiczenie 21
Roy0aLcikPKUj
Trasa rajdu pieszego ma długość 18 km i składa się z 3 odcinków o różnej długości. Odcinek średniej długości jest o 135 km krótszy od najdłuższego i o tyle samo dłuższy od najkrótszego. Jakie długości mają odcinki tego rajdu? Uzupełnij zdania, przeciągając w luki odpowiednie liczby lub kliknij w lukę i wybierz odpowiedź z listy rozwijalnej. Najkrótszy odcinek trasy ma długość 1. 735 km, 2. 5 km, 3. 6 km, 4. 425 km, 5. 335 km, 6. 615 km, 7. 7 km.Odcinek średniej długości trasy ma długość 1. 735 km, 2. 5 km, 3. 6 km, 4. 425 km, 5. 335 km, 6. 615 km, 7. 7 km.Najdłuższy odcinek trasy ma długość 1. 735 km, 2. 5 km, 3. 6 km, 4. 425 km, 5. 335 km, 6. 615 km, 7. 7 km.