Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

W poniższym materiale stworzymy skrypt, który będzie animowaną historyjką. Poniżej możecie znaleźć przykładową animację, w której duszek oczekuje na przybycie autobusu. Kiedy autobus przyjeżdża i się zatrzymuje, duszek wsiada. Następnie autobus ponownie rusza.

RO9vIcZf6kkuU
Animacja przedstawia przykładową historyjkę jaką możemy wykonać w programie Scratch. Na przykładowej animacji widać, że kot mówi: "Czekam na autobus", przy czym stoi w miejscu oznaczonym przystankiem autobusowym. Autobus podjeżdża do niego z lewej strony sceny i się zatrzymuje. Wtedy kot mówi, że wsiada do autobusu i znika. Następnie autobus odjeżdża w prawą stronę.

Poniższe ćwiczenie ma na celu poszerzenie twoich umiejętności programistycznych w środowisku Scratch 3.0 lub nowszym. Podstawowe informacje na temat tworzenia skryptów możecie znaleźć w materiale Wprowadzenie do środowiska ScratchP9AYGQXHJWprowadzenie do środowiska Scratch.

Możesz skorzystać z poniższego notatnika do zapisania swoich uwag.

R15lOkHYNypxG
Wersja alternatywna: (Uzupełnij).
Źródło: GroMar, licencja: CC BY 3.0.
2
Ćwiczenie 1

Przygotuj animację - historyjkę taką (lub podobną), jak na poniższym filmie. Skonstruuj skrypty dla obu duszków: kota (lub innej postaci wybranej przez ciebie) oraz autobusu.

iKVAgef0vZ_d160e78
iKVAgef0vZ_d160e86