Od greckiej polis do podbojów Aleksandra Wielkiego
Kategorie
Historia
Szkoła podstawowa IV-VIII
Słowa kluczowe
agora akropol Aleksander Macedoński Ateny demokracja falanga falanga macedońska filozofia grecka hellenizacja Homer hoplita igrzyska olimpijskie Iliada kultura starożytnej Grecji Leonidas Likurg Maraton mit Odyseja Olimp olimpiada ostracyzm Persowie Plateje polis politeizm Salamina Sparta spartańsie wychowanie teatr Termopile
Wątek Starożytność. Cywilizacja jako metoda życia zbiorowego składa się z 6 modułów. Do realizacji każdego modułu są przewidziane elementy uczące. Elementy uczące umożliwiają realizację treści podstawy programowej oraz umożliwiają aktywizację uczniów zdolnych. W tym wątku uczeń poznaje zagadnienia dotyczące okresu prehistorii oraz pierwszych cywilizacji starożytnych. Nauczyciel ma możliwość regulowania czasem przeznaczonym na realizację treści w ramach proponowanych modułów. Może, a nawet powinien uwzględnić w nich aktualną problematykę dotyczącą poszczególnych zagadnień oraz modyfikować zaproponowane rozwiązania biorąc pod uwagę uzdolnienia i możliwości uczniów tworzących zespół klasowy.