Słówka o przysłówkach
Ćwiczenie 1
Ćwiczenie 1
Ćwiczenie 2
Ćwiczenie 3
zadanie interaktywne
Przyporządkuj przysłówki do zdań.
cicho, mocno, szybko, rzewnie, dobrze, bezczelnie
płakać jak bóbr, czyli (jak?) | |
siedzieć jak mysz pod miotłą, czyli (jak?) | |
rosnąć jak na drożdżach, czyli (jak?) | |
kłamać jak z nut, czyli (jak?) | |
lać jak z cebra, czyli (jak?) | |
czuć się jak u siebie w domu, czyli (jak?) |
Ćwiczenie 4
Ćwiczenie 5
Ćwiczenie 6
Ćwiczenie 7
Ćwiczenie 8
Określ stopnie przysłówków z poprzedniego ćwiczenia.
Ćwiczenie 9
zadanie interaktywne
Uzupełnij tabelę przysłówkami w odpowiedniej formie z nie.
Przysłówek | Zaprzeczenie |
---|---|
ładnie | |
długo | |
dużo | |
weselej | |
najładniej | |
gorzej | |
lepiej |
Ćwiczenie 10
Ułóż zdania z przysłówkami w formie zaprzeczonej z poprzedniego ćwiczenia.
Ćwiczenie 11
Korzystając z podpisów na powyższej ilustracji, ułóż trzy krótkie dialogi. Zwróć uwagę, że każda z grafik po lewej stronie ma swoją kontynuację po stronie prawej.