Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Rysowanie obiektów na scenie

Przed rozpoczęciem pracy z tym materiałem zalecamy zapoznanie się z treścią materiału: Wprowadzenie do środowiska ScratchP9AYGQXHJWprowadzenie do środowiska Scratch, aby mieć pełną świadomość korzystania z odpowiednich bloków i narzędzi. Wprowadzenie to pomoże zrozumieć podstawy omawianego środowiska i zapewni solidne fundamenty wiedzy przed rozpoczęciem pracy z dalszymi materiałami.

W tym obszarze będziesz doskonalić umiejętności w rysowaniu różnych kształtów (obiektów) przy użyciu języka Scratch. Twoim celem będzie tworzenie skryptów, które pozwolą Ci rysować figury o określonych wymiarach, znajdujące się w danym położeniu na ekranie.

1
Ćwiczenie 1

Zapisz w postaci listy kroków sposób na pisemne mnożenie liczby z przedziału od 1 do 99 przez liczbę z przedziału od 1 do 9.

R1BfHumfN4Hdp
Wersja alternatywna: (Uzupełnij).
Źródło: GroMar, licencja: CC BY 3.0.
1
Ćwiczenie 2

Zbuduj skrypt, który po naciśnięciu klawisza T narysuje trójkąt równoboczny o długości boku 100.

2
Ćwiczenie 3

Zbuduj skrypt, który po naciśnięciu klawisza S narysuje sześciokąt foremny o długości boku 80.

RzqHczUyUS8vC
Sześciokąt foremny.
Źródło: GroMar, licencja: CC BY 3.0.
3
Ćwiczenie 4

Zbuduj skrypt, który po wybraniu zielonej flagi, narysuje poniższą figurę o długości boku 120. Rozpocznij od stworzenia listy kroków opisującej proces rysowania figury.

R1L886uHE8DfV
Sześciokąt foremny z połączonymi wierzchołkami.
Źródło: GroMar, licencja: CC BY 3.0.
1
Ćwiczenie 5

Zbuduj skrypt, który, po naciśnięciu klawisza P, narysuje prostokąt o szerokości 200 i wysokości 100.

RT1ZlueBZ1gY4
Prostokąt narysowany w Scratch.
Źródło: GroMar, licencja: CC BY 3.0.
3
Ćwiczenie 6

Zbuduj skrypty, które, po naciśnięciu klawiszy 08, narysują odpowiednio cyfry 08.

R1bMts11djT8f
Cyfry 0 i 8 narysowane w Scratch.
Źródło: GroMar, licencja: CC BY 3.0.
iX7liXRCoZ_d357e101
cyfra_setek
cyfra_dzisiatek
cyfra_jednosci