Ry9y74CYiy6EM1

Magiczni pomocnicy

Zorientowana poziomo barwna grafika zakomponowana z uproszczonych elementów przedstawiająca jaskinię, z której sklepienia zwieszają się stalaktyty, a z dna wystają stalagmity. Na ilustracji przeważają odcienie szarości. Na tle wnętrza jaskini z lewej strony unoszące się gwiazdki, które układają się tak, jakby wysypano je z góry, po środku dwustronnie zakończona na biało, czarna laska magika i dwie białe rękawiczki
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.
1

Filozofia, czyli dosłownie 'miłość mądrości', zajmuje bardzo ważne miejsce wśród dziedzin nauki. Niektórzy mówią nawet, że nic tak nie rozwija samodzielnego myślenia jak filozofowanie. Dzieci są podobne do filozofów, bo nieustannie dziwią się światu i zadają setki pytań!

Ćwiczenie 1

Wysłuchaj nagrania lub przeczytaj bajkę pt. Malarz i myszy Michela Piquemalat8LfV3HPl0_000tp001Michela Piquemala. Wyjaśnij, co było powodem kary dla malarza.

RPjswEzroxcwx
Nagranie. Bajkę Malarz i myszy Michela Piquemala czyta Maciej Gudowski.
R1aXadABbdcgt
(Uzupełnij).
Ćwiczenie 2

Oceń, czy kara była surowa.

R1SVrBNK6EBih
(Uzupełnij).
Ćwiczenie 3

Jakie było ostatnie życzenie skazanego? Jak uważasz, dlaczego było ono właśnie takie?

RPjstfOaoEHPl
(Uzupełnij).
Ćwiczenie 3

Podaj, jakie było ostatnie życzenie skazanego i wyjaśnij, dlaczego było ono właśnie takie.

R1MEjm4rSXWVy
(Uzupełnij).
Ćwiczenie 4

Wyjaśnij, dlaczego malarz narysował myszki. W jakim świecie jest możliwa taka sytuacja?

R6ExOg3cr2XCQ
(Uzupełnij).
Ćwiczenie 5

Czy malarz mógłby odzyskać wolność w inny sposób?

RTu8qbc1J6utd
(Uzupełnij).
Ćwiczenie 5

Ustal, czy malarz mógłby odzyskać wolność w inny sposób. Zapisz swoją odpowiedź.

RcH8FRySxuZ0P
(Uzupełnij).
Ćwiczenie 6

Narysuj 'myszki nadziei'.

RzKAJ0FRNBeBq
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.
Ćwiczenie 6

Opisz, tak jak sobie wyobrażasz 'myszki nadziei'.

RFOiu94n2IBcB
(Uzupełnij).
R1NUrNwQ8XoUE11
Ćwiczenie 7
Zaznacz ilustracje, które przedstawiają świat fantastyczny.
Źródło: Dorothy Sherrill [czyt. doroti szeryl], „Oto mysz na drzewie”, Fuertes [czyt. fłuertes], Gilbert Hovey [czyt. gilbert howi], „Biała łapa myszy”, Grosvenor [czyt. groswenor], Louis Agassiz [czyt. lułi agasis], Oliwer Herford [czyt. oliwer herfort], „Ogród wersetu kociaka”, Peter Newell [czyt. piter niułel], „Alicja i mysz” (Ilustracja pochodzi z książki Lewisa Carrolla [czyt. lułisa karola] „Alicja w Krainie Czarów”, 1902 r.), Richard Lydekker [czyt. rikard lideker], „Dzika mysz”, Jean-Ignace-Isidore Gérard [czyt. żon ignans izidor żerard], „Duże miasto: Sto przysłów”, Ludovico de Susio [czyt. ludowiko de suzio], „Martwa natura z myszami”, Carl Larsson [czyt. karl larson] do książki „Folksagor. Asbjörnsena i Moe” [czyt. folsogor. asbjonszena i moł], domena publiczna.
Ćwiczenie 7

Wypisz dwa przykłady utworów literackich lub filmów, w których myszy zostały przedstawione w sposób fantastyczny.

R6JYuDb0FbyUZ
(Uzupełnij).
1

Przeczytaj bajkę Malarz i myszy, a następnie wykonaj polecenia.

Malarz i myszy (bajka chińska)
Michel Piquemal Malarz i myszy (bajka chińska)

Zdarzyło się raz na dworze chińskiego cesarza, że pewien malarz zachował się aroganckot8LfV3HPl0_000tp002arogancko wobec monarchyt8LfV3HPl0_000tp003monarchy. Z powodu podobnej bezczelności cesarz skazał go na powieszenie za duże palce u nóg. Artysta, prosząc o łaskę, zapytał, czy nie mógłby być powieszony na jednym palcu. Cesarz zgodził się na to przekonany, że to uczyni śmierć skazańca jeszcze straszniejszą. A potem oddalił się wraz z całym dworem, nie chcąc towarzyszyć agoniit8LfV3HPl0_000tp004agonii malarza, która – jak sądzono – mogła trwać bardzo długo.
Kiedy malarz został sam, zwisając głową w dół, ze związanymi rękami, spróbował pomimo to dotknąć ziemi wolnym palcem u nogi. Potem końcem paznokcia zaczął rysować na piasku białe myszki. Tak pilnie się do tego przyłożył, nakreślił je z tak wiernym podobieństwem, że piaskowe myszki wdrapały się po jego nodze i doszły aż do sznura. Obgryzały go tak cierpliwie, że go w końcu przegryzły. A malarz ucałował ich wąsy i spokojnie odszedł w stronę wolności.

unikatowy_nr_id_wpisu_01 Źródło: Michel Piquemal, Malarz i myszy (bajka chińska), [w:] tegoż, Bajki filozoficzne, tłum. Helena Sobieraj, Warszawa 2011, s. 49.
R1Jw1k9zmncrp
Ćwiczenie 8
W bajce „Malarz i myszy” i zaznacz kolorem zielonym fragmenty realistyczne, a kolorem czerwonym fragmenty fantastyczne. Zdarzyło się raz na dworze chińskiego cesarza, że pewien malarz zachował się arogancko wobec monarchy. Z powodu podobnej bezczelności cesarz skazał go na powieszenie za duże palce u nóg. Artysta, prosząc o łaskę, zapytał, czy nie mógłby być powieszony na jednym palcu. Cesarz zgodził się na to przekonany, że to uczyni śmierć skazańca jeszcze straszniejszą. A potem oddalił się wraz z całym dworem, nie chcąc towarzyszyć agonii malarza, która – jak sądzono – mogła trwać bardzo długo. Kiedy malarz został sam, zwisając głową w dół, ze związanymi rękami, spróbował pomimo to dotknąć ziemi wolnym palcem u nogi. Potem końcem paznokcia zaczął rysować na piasku białe myszki. Tak pilnie się do tego przyłożył, nakreślił je z tak wiernym podobieństwem, że piaskowe myszki wdrapały się po jego nodze i doszły aż do sznura. Obgryzały go tak cierpliwie, że go w końcu przegryzły. A malarz ucałował ich wąsy i spokojnie odszedł w stronę wolności.
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.
Ćwiczenie 8

Zacytuj fragment powyższego tekstu odnoszący się do świata realistycznego, czyli prawdopodobnego i taki, który prezentuje świat fantazji, czyli nierealistyczny, wyobrażony.

R12Uwy165kPMq
(Uzupełnij).
Ćwiczenie 9
R1VyxYfjG0hQA1
zadanie interaktywne
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.
Ćwiczenie 10

'Wyobraźnia nie ma granic, może nawet zmienić rzeczywistość'. Czy ta myśl znajduje swoje uzasadnienie w bajce Michela Piquemala? Uzasadnij odpowiedź.

R6TJQFWqKMmlS
(Uzupełnij).
Ćwiczenie 11

Wyjaśnij, jak rozumiesz ostatnie słowa tekstu: 'odszedł w stronę wolności'.

R11KHS097n5Rr
(Uzupełnij).
Ćwiczenie 12

Wyjaśnij, jak rozumiesz słowo 'wolność'.

R1eqty60tZldT
(Uzupełnij).
Ćwiczenie 13

Przypomnij sobie, jak Gaweł z wiersza pt. Paweł i Gaweł Aleksandra Fredry rozumiał wolność. Jak myślisz, jak daleko może sięgać wolność? Dlaczego? Zapisz swoją odpowiedź.

R1KaLWcPhE4xr
(Uzupełnij).
Ćwiczenie 14
RGTdMns0fepc31
zadanie interaktywne
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.
1
Ćwiczenie 15

Wyjaśnij, co to znaczy, że wolność nie jest nieograniczona.

RDvoMwjL9SMtE
(Uzupełnij).
Ćwiczenie 16

Wskaż kto, co i kiedy może ograniczyć wolność.

RFipLXpCfgPQx
(Uzupełnij).
Ćwiczenie 16

Podaj przykłady sytuacji lub zachowań, gdy ktoś lub coś może ograniczyć wolność.

RF4jvVTdhtUZp
(Uzupełnij).
Ćwiczenie 17

Na czym, według ciebie, polega odpowiedzialność? Wypisz przykłady odpowiedzialnych zachowań.

R14qXV0Ulnotc
(Uzupełnij).
Ćwiczenie 18

Określ, co według ciebie oznacza wolność w myśleniu i działaniu.

R1oM5Om5uIoq6
(Uzupełnij).
Polecenie 1

Czy potrafisz samodzielnie myśleć? Uzasadnij swoje zdanie.

R1c5jjxK34Tb4
(Uzupełnij).
Ćwiczenie 19

Wskaż, co według ciebie powinno być pierwsze: myślenie czy działanie. Dlaczego?

Rifsy7Qr6ct2r
(Uzupełnij).
Ćwiczenie 19

Określ, co według ciebie powinno być pierwsze: myślenie czy działanie. Dlaczego?

RNnksGCt7siyy
(Uzupełnij).
Rt1j1YHf20I2b
Ćwiczenie 20
Zaznacz synonimy wyrazu „monarcha”.

Pamiętaj, synonimy są to wyrazy o takim samym lub podobnym znaczeniu. Możliwe odpowiedzi: 1. cesarz, 2. królewicz, 3. prezydent, 4. władca, 5. panujący
Źródło: Learnetic SA, licencja: CC BY 4.0.
R18IVpbuvz9yx
Ćwiczenie 21
Połącz związki wyrazowe z ich znaczeniem. widzieć oczyma wyobraźni Możliwe odpowiedzi: 1. Przekonać kogoś do przyjęcia jakiejś myśli., 2. Gdy ktoś myśli w sposób niezależny od innych., 3. Zdolność pozostawania wiernym swoim ideałom, mimo że inni zmuszają nas do zmiany postępowania., 4. Stwarzać sobie obraz czegoś lub kogoś w myślach., 5. Stwarzanie w myślach obrazu czegoś, czego się nigdy nie widziało., 6. Wyobraźnia, która nie jest niczym ograniczona., 7. W nieskrępowany sposób coś sobie wyobrażać., 8. Gdy ktoś zaczyna coś sobie wyobrażać w sposób swobodny., 9. Wytrzymałość psychiczna i fizyczna, wytrwałość, umiejętność zachowania stałej postawy., 10. Zdolność psychiczna człowieka do podejmowania różnego rodzaju wyzwań. mieć bujną wyobraźnię Możliwe odpowiedzi: 1. Przekonać kogoś do przyjęcia jakiejś myśli., 2. Gdy ktoś myśli w sposób niezależny od innych., 3. Zdolność pozostawania wiernym swoim ideałom, mimo że inni zmuszają nas do zmiany postępowania., 4. Stwarzać sobie obraz czegoś lub kogoś w myślach., 5. Stwarzanie w myślach obrazu czegoś, czego się nigdy nie widziało., 6. Wyobraźnia, która nie jest niczym ograniczona., 7. W nieskrępowany sposób coś sobie wyobrażać., 8. Gdy ktoś zaczyna coś sobie wyobrażać w sposób swobodny., 9. Wytrzymałość psychiczna i fizyczna, wytrwałość, umiejętność zachowania stałej postawy., 10. Zdolność psychiczna człowieka do podejmowania różnego rodzaju wyzwań. rozwinąć skrzydła wyobraźni Możliwe odpowiedzi: 1. Przekonać kogoś do przyjęcia jakiejś myśli., 2. Gdy ktoś myśli w sposób niezależny od innych., 3. Zdolność pozostawania wiernym swoim ideałom, mimo że inni zmuszają nas do zmiany postępowania., 4. Stwarzać sobie obraz czegoś lub kogoś w myślach., 5. Stwarzanie w myślach obrazu czegoś, czego się nigdy nie widziało., 6. Wyobraźnia, która nie jest niczym ograniczona., 7. W nieskrępowany sposób coś sobie wyobrażać., 8. Gdy ktoś zaczyna coś sobie wyobrażać w sposób swobodny., 9. Wytrzymałość psychiczna i fizyczna, wytrwałość, umiejętność zachowania stałej postawy., 10. Zdolność psychiczna człowieka do podejmowania różnego rodzaju wyzwań. przemówić do czyjejś wyobraźni Możliwe odpowiedzi: 1. Przekonać kogoś do przyjęcia jakiejś myśli., 2. Gdy ktoś myśli w sposób niezależny od innych., 3. Zdolność pozostawania wiernym swoim ideałom, mimo że inni zmuszają nas do zmiany postępowania., 4. Stwarzać sobie obraz czegoś lub kogoś w myślach., 5. Stwarzanie w myślach obrazu czegoś, czego się nigdy nie widziało., 6. Wyobraźnia, która nie jest niczym ograniczona., 7. W nieskrępowany sposób coś sobie wyobrażać., 8. Gdy ktoś zaczyna coś sobie wyobrażać w sposób swobodny., 9. Wytrzymałość psychiczna i fizyczna, wytrwałość, umiejętność zachowania stałej postawy., 10. Zdolność psychiczna człowieka do podejmowania różnego rodzaju wyzwań. puścić wodze wyobraźni Możliwe odpowiedzi: 1. Przekonać kogoś do przyjęcia jakiejś myśli., 2. Gdy ktoś myśli w sposób niezależny od innych., 3. Zdolność pozostawania wiernym swoim ideałom, mimo że inni zmuszają nas do zmiany postępowania., 4. Stwarzać sobie obraz czegoś lub kogoś w myślach., 5. Stwarzanie w myślach obrazu czegoś, czego się nigdy nie widziało., 6. Wyobraźnia, która nie jest niczym ograniczona., 7. W nieskrępowany sposób coś sobie wyobrażać., 8. Gdy ktoś zaczyna coś sobie wyobrażać w sposób swobodny., 9. Wytrzymałość psychiczna i fizyczna, wytrwałość, umiejętność zachowania stałej postawy., 10. Zdolność psychiczna człowieka do podejmowania różnego rodzaju wyzwań. niczym nieskrępowana wyobraźnia Możliwe odpowiedzi: 1. Przekonać kogoś do przyjęcia jakiejś myśli., 2. Gdy ktoś myśli w sposób niezależny od innych., 3. Zdolność pozostawania wiernym swoim ideałom, mimo że inni zmuszają nas do zmiany postępowania., 4. Stwarzać sobie obraz czegoś lub kogoś w myślach., 5. Stwarzanie w myślach obrazu czegoś, czego się nigdy nie widziało., 6. Wyobraźnia, która nie jest niczym ograniczona., 7. W nieskrępowany sposób coś sobie wyobrażać., 8. Gdy ktoś zaczyna coś sobie wyobrażać w sposób swobodny., 9. Wytrzymałość psychiczna i fizyczna, wytrwałość, umiejętność zachowania stałej postawy., 10. Zdolność psychiczna człowieka do podejmowania różnego rodzaju wyzwań. hart ducha Możliwe odpowiedzi: 1. Przekonać kogoś do przyjęcia jakiejś myśli., 2. Gdy ktoś myśli w sposób niezależny od innych., 3. Zdolność pozostawania wiernym swoim ideałom, mimo że inni zmuszają nas do zmiany postępowania., 4. Stwarzać sobie obraz czegoś lub kogoś w myślach., 5. Stwarzanie w myślach obrazu czegoś, czego się nigdy nie widziało., 6. Wyobraźnia, która nie jest niczym ograniczona., 7. W nieskrępowany sposób coś sobie wyobrażać., 8. Gdy ktoś zaczyna coś sobie wyobrażać w sposób swobodny., 9. Wytrzymałość psychiczna i fizyczna, wytrwałość, umiejętność zachowania stałej postawy., 10. Zdolność psychiczna człowieka do podejmowania różnego rodzaju wyzwań. siła ducha Możliwe odpowiedzi: 1. Przekonać kogoś do przyjęcia jakiejś myśli., 2. Gdy ktoś myśli w sposób niezależny od innych., 3. Zdolność pozostawania wiernym swoim ideałom, mimo że inni zmuszają nas do zmiany postępowania., 4. Stwarzać sobie obraz czegoś lub kogoś w myślach., 5. Stwarzanie w myślach obrazu czegoś, czego się nigdy nie widziało., 6. Wyobraźnia, która nie jest niczym ograniczona., 7. W nieskrępowany sposób coś sobie wyobrażać., 8. Gdy ktoś zaczyna coś sobie wyobrażać w sposób swobodny., 9. Wytrzymałość psychiczna i fizyczna, wytrwałość, umiejętność zachowania stałej postawy., 10. Zdolność psychiczna człowieka do podejmowania różnego rodzaju wyzwań. wolność myśli Możliwe odpowiedzi: 1. Przekonać kogoś do przyjęcia jakiejś myśli., 2. Gdy ktoś myśli w sposób niezależny od innych., 3. Zdolność pozostawania wiernym swoim ideałom, mimo że inni zmuszają nas do zmiany postępowania., 4. Stwarzać sobie obraz czegoś lub kogoś w myślach., 5. Stwarzanie w myślach obrazu czegoś, czego się nigdy nie widziało., 6. Wyobraźnia, która nie jest niczym ograniczona., 7. W nieskrępowany sposób coś sobie wyobrażać., 8. Gdy ktoś zaczyna coś sobie wyobrażać w sposób swobodny., 9. Wytrzymałość psychiczna i fizyczna, wytrwałość, umiejętność zachowania stałej postawy., 10. Zdolność psychiczna człowieka do podejmowania różnego rodzaju wyzwań. niezłomna wola Możliwe odpowiedzi: 1. Przekonać kogoś do przyjęcia jakiejś myśli., 2. Gdy ktoś myśli w sposób niezależny od innych., 3. Zdolność pozostawania wiernym swoim ideałom, mimo że inni zmuszają nas do zmiany postępowania., 4. Stwarzać sobie obraz czegoś lub kogoś w myślach., 5. Stwarzanie w myślach obrazu czegoś, czego się nigdy nie widziało., 6. Wyobraźnia, która nie jest niczym ograniczona., 7. W nieskrępowany sposób coś sobie wyobrażać., 8. Gdy ktoś zaczyna coś sobie wyobrażać w sposób swobodny., 9. Wytrzymałość psychiczna i fizyczna, wytrwałość, umiejętność zachowania stałej postawy., 10. Zdolność psychiczna człowieka do podejmowania różnego rodzaju wyzwań.
Źródło: Learnetic SA, licencja: CC BY 4.0.
R1TnuIyb7NUo2
Ćwiczenie 22
Uzupełnij zdania poniższymi związkami wyrazowymi. Malarz 1. puścić wodze własnej wyobraźni, 2. niezłomna wola, 3. przemówić do czyjejś wyobraźni, 4. bujną wyobraźnię, 5. hart ducha, 6. zobaczył oczyma wyobraźni, 7. rozwinąć skrzydła wyobraźni, 8. niczym nieskrępowana wyobraźnia, 9. wolności myśli, 10. sile ducha, jak uniknąć śmierci.

Stało się to możliwe, ponieważ jako artysta miał 1. puścić wodze własnej wyobraźni, 2. niezłomna wola, 3. przemówić do czyjejś wyobraźni, 4. bujną wyobraźnię, 5. hart ducha, 6. zobaczył oczyma wyobraźni, 7. rozwinąć skrzydła wyobraźni, 8. niczym nieskrępowana wyobraźnia, 9. wolności myśli, 10. sile ducha.

Było mu łatwo 1. puścić wodze własnej wyobraźni, 2. niezłomna wola, 3. przemówić do czyjejś wyobraźni, 4. bujną wyobraźnię, 5. hart ducha, 6. zobaczył oczyma wyobraźni, 7. rozwinąć skrzydła wyobraźni, 8. niczym nieskrępowana wyobraźnia, 9. wolności myśli, 10. sile ducha.

Potrafił dzięki temu 1. puścić wodze własnej wyobraźni, 2. niezłomna wola, 3. przemówić do czyjejś wyobraźni, 4. bujną wyobraźnię, 5. hart ducha, 6. zobaczył oczyma wyobraźni, 7. rozwinąć skrzydła wyobraźni, 8. niczym nieskrępowana wyobraźnia, 9. wolności myśli, 10. sile ducha.

Dzięki niemu łatwiej jest nam 1. puścić wodze własnej wyobraźni, 2. niezłomna wola, 3. przemówić do czyjejś wyobraźni, 4. bujną wyobraźnię, 5. hart ducha, 6. zobaczył oczyma wyobraźni, 7. rozwinąć skrzydła wyobraźni, 8. niczym nieskrępowana wyobraźnia, 9. wolności myśli, 10. sile ducha.

Malarza ze śmiertelnych więzów sznura uratowała 1. puścić wodze własnej wyobraźni, 2. niezłomna wola, 3. przemówić do czyjejś wyobraźni, 4. bujną wyobraźnię, 5. hart ducha, 6. zobaczył oczyma wyobraźni, 7. rozwinąć skrzydła wyobraźni, 8. niczym nieskrępowana wyobraźnia, 9. wolności myśli, 10. sile ducha.

Wykazał on niespotykany 1. puścić wodze własnej wyobraźni, 2. niezłomna wola, 3. przemówić do czyjejś wyobraźni, 4. bujną wyobraźnię, 5. hart ducha, 6. zobaczył oczyma wyobraźni, 7. rozwinąć skrzydła wyobraźni, 8. niczym nieskrępowana wyobraźnia, 9. wolności myśli, 10. sile ducha, w wydawałoby się beznadziejnej sytuacji.

Dzięki 1. puścić wodze własnej wyobraźni, 2. niezłomna wola, 3. przemówić do czyjejś wyobraźni, 4. bujną wyobraźnię, 5. hart ducha, 6. zobaczył oczyma wyobraźni, 7. rozwinąć skrzydła wyobraźni, 8. niczym nieskrępowana wyobraźnia, 9. wolności myśli, 10. sile ducha uratował swoje życie.

Dzięki temu, że zachował 1. puścić wodze własnej wyobraźni, 2. niezłomna wola, 3. przemówić do czyjejś wyobraźni, 4. bujną wyobraźnię, 5. hart ducha, 6. zobaczył oczyma wyobraźni, 7. rozwinąć skrzydła wyobraźni, 8. niczym nieskrępowana wyobraźnia, 9. wolności myśli, 10. sile ducha, wyswobodził się z cesarskiej niewoli.

Pomogła mu 1. puścić wodze własnej wyobraźni, 2. niezłomna wola, 3. przemówić do czyjejś wyobraźni, 4. bujną wyobraźnię, 5. hart ducha, 6. zobaczył oczyma wyobraźni, 7. rozwinąć skrzydła wyobraźni, 8. niczym nieskrępowana wyobraźnia, 9. wolności myśli, 10. sile ducha zachowania wolności.
Źródło: Learnetic SA, licencja: CC BY 4.0.
R1WZwc0OcNpxv
Ćwiczenie 23
Wybierz wyraz o znaczeniu przeciwnym do słowa „arogancki”. Możliwe odpowiedzi: 1. taktowny, 2. nieuprzejmy, 3. wrażliwy
Źródło: Learnetic SA, licencja: CC BY 4.0.
ROwv2map0uKwT
Ćwiczenie 24
Zaznacz synonimy do wyrazu „wyobraźnia”.

Pamiętaj, synonimy są to wyrazy o takim samym lub podobnym znaczeniu. Możliwe odpowiedzi: 1. fantazja, 2. cierpliwość, 3. umiejętność, 4. pomysłowość, 5. przenikliwość
Źródło: Learnetic SA, licencja: CC BY 4.0.
1
t8LfV3HPl0_000tp001
t8LfV3HPl0_000tp002
t8LfV3HPl0_000tp003
t8LfV3HPl0_000tp004