Aplikacja multimedialna ukazująca świat z perspektywy osoby na wózku inwalidzkim (demo)

Demo symulacyjnej aplikacji multimedialnej (2'32"), pozwalającej przybliżyć bariery, jakie napotykają na co dzień osoby na wózku inwalidzkim i wczuć się w ich sytuację. Ukazuje przestrzeń miejską obserwowaną z perspektywy osób z dysfunkcjami narządu ruchu i pomaga zrozumieć problemy, związane z pokonywaniem tej przestrzeni. Aplikacja zawiera elementy fabularne, charakterystyczne dla gier komputerowych. Mają one na celu uatrakcyjnić aktywność użytkownika, zaangażować go w wykonanie zadań (np. dotrzeć do określonego miejsca) i zachęcić do ukończenia gry. Aplikacja charakteryzuje się prostym sterowaniem, aby osoby, które nie są użytkownikami gier komputerowych lub korzystają z nich rzadko, mogły również wczuć się w osobę kierującą wózkiem. Aplikacja została wykonana w trójwymiarze dla jak najlepszego oddania rzeczywistości. Na obrazie widoczne są budynki, drzewa, trawniki, samochody, ale przede wszystkim drogi: ulice, chodniki, schody, podjazdy, przejścia dla pieszych, windy, platformy i wiele innych obiektów miejskich, które stanowią bariery lub ułatwienia dla osób poruszających się na wózkach. Obraz uzupełnia ścieżka dźwiękowa i proste efekty. Film demonstracyjny pokazuje, jak wygląda próba przejechania krótkiej trasy (zadanie: dotrzeć do sklepu), którą użytkownik musi przemierzyć omijając bariery, a korzystając z elementów dostępnych i ułatwień architektoniczno‑technicznych. To krótkie demo aplikacji - nawet jedynie w przypadku wyobrażenia sobie, że się steruje wózkiem na ekranie - pozwala znaleźć się w sytuacji, w jakiej większość młodych ludzi nigdy nie była, a nawet nie próbuje jej sobie wyobrazić. Oswajanie z odmiennym sposobem poruszania się polega m.in. na przybliżeniu sytuacji osób poruszających się na wózku inwalidzkim. W warunkach klasy szkolnej może służyć temu nawet taki filmik.