Przyjrzyj się zdjęciu telluriumtellurium. Jakie elementy rozpoznajesz? Napisz krótką notatkę na ten temat tutaj lub w zeszycie.
Zapoznaj się z definicją przyrządu zwanego telluriumtellurium oraz zamieszczonym poniżej jego opisem. Wyjaśnij, dlaczego pręty, na których zamocowano modele planet, mają różną długość.
Budowa tellurium: Podstawę modelu stanowi okrągły blat na trójnogu, w którego środku na kilkunastocentymetrowym pręcie, została zamocowana mosiężna kulka symbolizująca Słońce. Wzdłuż pręta znajdują się uchwyty, od których prowadzą różnej długości poziome pręty (odpowiadające oddaleniu poszczególnych planet od Słońca) o zagiętych ku górze końcówkach. Na ich szczytach zamocowane są kulki symbolizujące poszczególne planety oraz obracające się wokół nich mniejsze kulki (księżyce).
Czy wiesz, która planeta nazywana jest Błękitną Planetą, a która Czerwoną Planetą? Wyjaśnij, dlaczego przypisuje im się takie nazwy.
Fascynujący Układ Słoneczny
Przyjrzyj się obrazowi Josepha WrightaJosepha Wrighta. Zwróć uwagę na to, gdzie znajduje się źródło światła i co ono symbolizuje.
Zapoznaj się z opisem obrazu Josepha WrightaJosepha Wrighta. Zwróć uwagę, gdzie znajduje się źródło światła. Nazwij obiekt, który je symbolizuje.
Uzupełnij tabelę informacjami na temat wymienionych postaci.
Odpowiedz na pytania. Wypełnij pola tekstowe i przeciągnij je w dowolne miejsca.
Czy osoby uczestniczące w pokazie są nim zainteresowane? Co o tym świadczy?
Jaką rolę na pokazie odgrywa światło?
Jaki jest nastrój obrazu?
Wyjaśnij, czy osoby uczestniczące w pokazie są nim zainteresowane. Co o tym świadczy?
Zapisz w kilku zdaniach swoje odczucia na temat obrazu. Wykorzystaj słownictwo z powyższego ćwiczenia.
Na podstawie opisu obrazu zapisz w kilku zdaniach swoje odczucia na temat prezentowanej sceny. Wykorzystaj słownictwo z powyższego ćwiczenia.