Studium przypadku: Określanie ryzyk związanych z realizowanymi projektami

Kategorie
Biznes i zarządzanie
Liceum ogólnokształcące i technikum
Kategorie
Biznes i zarządzanie
Branżowa szkoła I stopnia

Materiał edukacyjny Fundacji Warszawski Instytut Bankowości (www.wib.org.pl)


Założenia case:

Temat:  Określanie ryzyk związanych z realizowanymi projektami

Kluczowy przekaz historii: Realizowane przez nas zadania/projekty mogą zostać dokładnie zaplanowane, jednak musimy liczyć się z wystąpieniem nieprzewidzianych sytuacji. Warto jest próbować je określić, aby móc potem podejmować sprawne działania.

Czas trwania: 15‑30 minut

Przebieg zajęć: Zapoznanie się ze studium przypadku, identyfikacja problemu/wyzwania, dyskusja i omówienie rozwiązania.

Dodatkowe materiały: Brak materiałów.


Zgodność z podstawą programową:

Cele kształcenia – wymagania ogólne:

Wiedza: 

ZP I.4. Identyfikowanie podstawowych rodzajów ryzyk związanych z realizacją projektów.

ZR I.1. Identyfikowanie etapów zarządzania projektami oraz ryzyk związanych z  realizacją każdego z nich.

Umiejętności i stosowanie wiedzy w praktyce:

ZP II.2. Współpraca w zespole i skuteczne organizowanie pracy zespołu w celu realizacji określonego zadania.

ZR II.2. Stosowanie technik zarządzania projektami oraz narzędzi informatycznych wspierających ich realizację.

Kształtowanie postaw:

ZP III.2. Dostrzeganie znaczenia kreatywnego myślenia w tworzeniu pomysłów na biznes oraz rozwiązywaniu problemów w życiu osobistym i zawodowym.

Wymagania szczegółowe:

ZP II.5. Zarządzanie projektami - uczeń: w czasie realizacji przykładowych zadań projektowych wprowadza zmiany do wcześniej zaplanowanych prac.

ZP II.6. Zarządzanie projektami - uczeń: sporządza zwięzłe sprawozdania z przeprowadzonych zadań projektowych, analizując powstałe problemy i zidentyfikowane ryzyka.

ZR I.3. Zarządzanie projektami - uczeń: wykorzystując techniki kreatywnego myślenia, definiuje i prezentuje problem oraz formułuje i uzasadnia cele przygotowywanego projektu.

ZR I.7. Zarządzanie projektami - uczeń: analizuje otoczenie projektu, w tym poszczególne grupy interesariuszy, i na tej podstawie doprecyzowuje cele projektu oraz określa wskaźniki realizacji zadań projektowych (kamienie milowe).