Czy naprawdę jesteśmy inni? Ramowy scenariusz zajęć edukacyjnych

Ramowy scenariusz (z możliwością dostosowania do wieku uczniów i potrzeb klasy/szkoły) przewidziany dla szkół ponadgimnazjalnych (obecnie ponadpodstawowych), uwrażliwiający młodzież na problemy osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności. 

Uczniowie zaczynają od ćwiczeń pozwalających doświadczyć różnego rodzaju ograniczeń, symulujących trudności wynikające z niepełnosprawności fizycznej (ruchowej), wzrokowej, słuchowej i intelektualnej. Następnie oglądają krótkie filmy na temat tych niepełnosprawności, dyskutują, konfrontując te obrazy ze swoimi wyobrażeniami oraz popularnymi mitami i stereotypami, określają przyczyny marginalizacji osób z niepełnosprawnościami. Przygotowują plakaty z rejestrem sposobów, w jaki przekonaliby innych, że osoba niepełnosprawna może być partnerem w nauce, pracy, zabawie. Uzasadniają, dlaczego powinniśmy budować społeczeństwa i miasta bez barier. Scenariusz uzupełniony materiałami dla nauczyciela i dla ucznia. Możliwe modyfikacje.